У конференц-залі Центрального державного архіву-музею літератури і мистецтва України в рамках літературно-музичного проекту «Мистецькі зустрічі в архіві-музеї» відбудеться другий концерт циклу «Жан-Філіп Рамо: Клавірна творчість» відомого українського піаніста, лауреата премії ім. Л. М. Ревуцького Євгена Громова.
Влітку 2014 р. в залі архіву-музею Громов виконає три сольні концертні програми, спеціально підготованих з нагоди вшанування 250-х роковин смерті геніального французького митця та вченого Жана-Філіпа Рамо (25 вересня 1683 р. – 12 вересня 1764 р.).
Сучасники знали Рамо як видатного музичного теоретика, а вже потім як композитора. В Європі його численні опери, опери-балети, кантати, оркестрові сюїти, камерно-інструментальні твори користуються величезним успіхом.
Українському слухачеві відомий лише Рамо-клавесиніст, та й то частково. Клавірна творчість Рамо нараховує 5 сюїт для клавесина соло (три книги – 1706 р., 1724 р., бл. 1728 р., а також твір «Принцеса» 1747 р.) та 5 концертів для клавесина зі скрипкою, флейтою, віолою (збірка 1741 р.).
Протягом літа Громов виконає всі твори композитора для клавесина соло.
У програмі концерту – Сюїта №3 з Другого та Сюїта №5 з Третього зошитів клавесинних п’єс Ж.-Ф. Рамо.
Під час зустрічі буде вперше експоновано документи з фондів ЦДАМЛМ України, які представляють зв'язок української та французької культур.
Організатори – Державна архівна служба України, Центральний державний архів-музей літератури і мистецтва України, Посольство Франції в Україні, Французький інститут у Києві.
Вхід вільний.
Тел. для довідок: +380 44 2784481; +380 97 2329784.
Євген Громов (фортепіано) – лауреат премій ім. Л. М. Ревуцького (1998), «СтАРТ» (2003). Народився на Хмельниччині. Музиці почав навчатися в сім років під керівництвом О. Склярової. У 1987—1991 рр. навчався в КССМШ ім. М. В. Лисенка, в 1991—1996 рр. – у НМАУ ім. П. І. Чайковського. Євген Громов веде активну виконавську, а також науково-просвітницьку діяльність.
Євген Громов виконав такі сольні концерти: з фортепіанних творів В. Сильвестрова, на честь 60-річчя з дня народження композитора (1998, Колонний зал Національної філармонії); П. Булєза, на честь 80-річчя з дня народження (2005, Київ, Краків) та Д. Куртаґа до 80-річчя з дня народження (2006, Київ), а також серію фортепіанних концертів – епітафій: пам'яті батька В. П. Громова (1995, Малий зал НМАУ ім. П. І. Чайковського), пам'яті композитора Н. Карєтнікова (1996, зал Спілки композиторів України), пам'яті поета І. Бродського (1997, Великий зал Національного університету ім. Т. Г. Шевченка).
Євген Громов є автором і виконавцем концептуальних музичних проектів, де звучать рідкісні твори і встановлюються нестандартні зв'язки між музикою різних епох: «Моцарт і його естетика» (2006); «Перетини 1...5» (1– Вагнер-Веберн /Гогольфест 2008/, 2– Моцарт-Штокгаузен /Музей російського мистецтва/, 3– Гайдн-Кнайфель /Базель/, 4– Бортнянський-Уствольська /Гогольфест 2009/, 5– Стравінський-Польова /Львів, Контрасти 2012/); «Чорним по чорному» (Дні неофіційної російської культури і нонконформізму, 2009); «Дмитро Бортнянський і українська фортепіанна музика XX століття» (Відкриття АРТ-АРСЕНАЛУ, 2009); «В гостях у казки» (до відкриття виставки «Казка в російському живописі», 2011) тощо. Виступав з ювілейними монографічними програмами, присвяченими фортепіанній творчості Е. Саті (2010), М. Мусоргського (2011), К. Дебюссі та І. Стравінського (2012).
Євген Громов багаторазово виступав з сольними концертами на міжнародних та українських музичних фестивалях. Концертував в Україні, Росії, Білорусі, Польщі, Франції, Італії, Швейцарії, Нідерландах, здійснив понад 100 світових та українських прем’єр сучасної музики. Євген Громов записав на компакт-диски фортепіанні твори А. Берґа, П. Булєза, Р. Ваґнера, А. Веберна, В. Годзяцького, Л. Грабовського, В. Губи, В. Загорцева, А. Кнайфеля, С. Крутикова, Л. Ревуцького, В. Сильвестрова, П. Соловкіна, Є. Станковича, А. Шенберґа.
ПРОГРАМА КОНЦЕРТУ:
Клавесинні п'єси (Другий зошит) з методою пальцевої механіки, у якій роз'яснюються засоби оволодіння досконалим виконанням на цьому інструменті, і з таблицею прикрас (1724, ред. 1731)
Сюїта №3 в Ре
— Ніжні скарги (рондо)
— Солоньські простаки
— 1-й дубль Солоньських простаків
— 2-й дубль Солоньських простаків
— Зітхання
— Радісна (рондо)
— Грайлива (рондо)
— Бесіда муз
— Вихори (рондо)
— Циклопи (рондо)
— Le Lardon (жартівливий менует)
— Кривенька
Нові сюїти клавесинних п’єс (Третій зошит) з ремарками з приводу різноманітних родів музики (1728)
Сюїта №5 в Соль
— Танець в’язальниць (рондо)
— Байдужа
— Менует
— 2-й Менует
— Курка
— Тріолети
— Дикуни
— Енгармонічна
— Циганка
Літературно-музичний проект «Мистецькі зустрічі в архіві-музеї» було започатковано у квітні 2012 року. Протягом 2012–2014 рр. у ньому взяли участь майстер художнього слова Анатолій Паламаренко; композитори Леонід Грабовський, Олександр Щетинський, баяніст Роман Юсипей, піаністи Олег Безбородько, Євген Громов, Вікторія Ільченко, Єлизавета Плужко, Ігор Савчук, скрипалька Катерина Суглобіна, музикознавець Ірина Тукова, етномузиколог Наталія Сербіна, співачки Вікторія Заболоцька, Інна Галатенко, Оксана Казанцева-Кабка, Тамара Ходакова, бард Олеся Найдюк, дует «Брати Че» (Василь та Віктор Чернявські), драматург Тетяна Киценко, філософи Андрій Нікітін та президент фестивалю «Сходи до неба» Володимир Сімонов; ансамбль солістів «Sonor continuus» (художній керівник – Павло Колпаков), «Luna Ensemble» (художній керівник – Максим Коломієць), дитячий народний хор «Зірниця», київський театр «Відкритий погляд» та ін. митці. Зустрічі супроводжувалися виставками архівних документів, раритетних видань та музейних предметів ЦДАМЛМ України («Баян в українській музиці», «Неофіційні обличчя класиків: шаржі та карикатури з фондів ЦДАМЛМ України»), тематичними оглядами («Особові фонди фольклористів у ЦДАМЛМ України») та ін.
Автор ідеї та керівник проекту – директор ЦДАМЛМ України Олена Кульчий. Координатор програм – головний науковий співробітник відділу формування НАФ та діловодства Ілона Таміліна. Проект відбувається за підтримки Державної архівної служби України.