chrome firefox opera safari iexplorer

Про другий ляп Президента щодо недоторканності

17 липня 2017 о 14:59
ukr.media

На День Конституції, 28 червня 2017 року, Президент України Петро Порошенко вчергове зробив гучну заяву щодо зняття депутатської недоторканності: «Відповідний мій законопроект змін до Конституції готовий. Вимагає він політичної волі від народних депутатів – раз і назавжди урівняти себе в правах з громадянами України. Так само, як ми зняли недоторканість з суддів. Ще раз наголошую, що я сподіваюсь, що народні обранці у недалекому майбутньому ухвалять відповідні рішення. Адже серед них, напевно, немає жодного, хто б не обіцяв скасування цієї недоторканності у своїх виборчих програмах». 

Про історію з так званим «зняттям» суддівської недоторканності я вже писав раніше, дивуючись тим, чому Президент досі не знає про ініційовані ним же зміни до Конституції у частині правосуддя, згідно з якими в Основному Законі чорним по білому написано:  «Незалежність і НЕДОТОРКАННІСТЬ судді гарантуються Конституцією і законами України», а змінена лише процедура позбавлення судді цієї недоторканності (якщо раніше право позбавляти суддів недоторканності мала Верховна Рада України, то зараз – Вища рада правосуддя). Це був перший ляп Президента.            

Другий ляп полягає в тому, що він не може внести до парламенту ніякого свого ДРУГОГО законопроекту змін до Конституції про недоторканність, бо на розгляді у ВР досі лежить його перший «невідкладний» законопроект (до речі, невідкладний, згідно ст. 101 Регламенту Верховної Ради України – це такий, що після завершення його попереднього розгляду чи доопрацювання включається до порядку денного найближчого пленарного засідання Верховної Ради і розглядається позачергово).

Отож, з грудня 2015 року «очікує розгляду» в парламенті президентський проект закону «Про внесення змін до Конституції України щодо недоторканності народних депутатів та суддів» (№ 1776), поданий 16 січня 2015 року як невідкладний. Цей законопроект вже двічі схвально голосувався у парламенті, розглядався у Конституційному Суді та отримав відповідний комітетський висновок. Так, згідно з висновками Комітету Верховної Ради з питань правової політики та правосуддя від 22.12.2015 Верховній Раді України рекомендовано «визначитися щодо подальшої роботи над поданим Президентом України  як невідкладний проектом Закону про внесення змін до Конституції України щодо недоторканності народних депутатів України та суддів (реєстр. № 1776 від 16 січня 2015 року) без відповідних пропозицій Комітету» (тобто, без зауважень Комітету, у тому вигляді, як він викладений автором).

Тут хотілось би нагадати Президенту та працівникам його Адміністрації, які готують виступи першої особи держави, що за наявності вже поданого законопроекту щодо зняття недоторканності, відповідно до положень ст. 100 Регламенту Верховної Ради України, нові законопроекти можна подавати лише в порядку подання альтернативних законопроектів.

Альтернативний законопроект може бути внесений не пізніше, як у 14-денний строк після дня надання народним депутатам першого законопроекту з відповідного питання. А от після прийняття законопроекту в першому читанні внесення альтернативних законопроектів щодо нього взагалі не допускається.

Тож, беручи до уваги, що нині на розгляді Верховної Ради з грудня 2015 року знаходиться президентський законопроект № 1776 щодо зняття недоторканності з депутатів, виходить, що готувати і подавати новий – не тільки немає потреби, а і він не може бути зареєстрований відповідно до чинного законодавства!..

До слова: смішно і сумно виглядає пафос про підготовку цілого нового законопроекту з цього питання. Адже насправді цей законопроект про скасування недоторканності, який «готували» усі попередні фракції, що були в парламенті, і законопроект, що вже вдруге хоче готувати Президент, складається, фактично, з ДВОХ РЕЧЕНЬ:

«Внести до Конституції України (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 30, ст. 141) такі зміни: Частини першу та третю статті 80 виключити».

Тобто, виключити частину першу та третю ст. 80 Конституції України стосовно депутатської недоторканності, що звучить зараз так: «Народним депутатам України гарантується депутатська недоторканність. Народні депутати України не можуть бути без згоди Верховної Ради України притягнені до кримінальної відповідальності, затримані чи заарештовані».

Тож за умов, коли і спікер, і голови фракцій, і депутати заявляють про нагальну необхідність негайно скасувати депутатську недоторканність, не треба писати нові законопроекти, не треба збирати підписи у парламенті, а ТРЕБА ЛИШЕ ПРОГОЛОСУВАТИ за президентський законопроект, який очікує розгляду у ВР вже півтора роки!

Микола Томенко, лідер Громадського руху «Рідна країна» 

Розділи: Політика

23 листопада

Інші дати
Народився Микола Бунге
(1823, м.Київ – 1902) – вчений-економіст, державний діяч. Голова Кабінету Міністрів Російської імперії з 1887 до 1895 рр. За його керування бюджет вперше дістає статус документу обов'язкового до виконання всіма відомствами. У 1887 році добився скасування подушної податі з селян, за його ініціативою введено правила, що регламентували умови праці фабричних працівників. Підтримка М.Бунге розвитку індустрії України, іноземні інвестиції подвоїли видобуток вугілля в Донбасі та активно розвивали залізорудну промисловість Криворіжжя.
Розгорнути
Народився Микола Носов
(1908, м.Київ – 1976) – радянський письменник, автор знаменитої трилогії «Незнайко».
Розгорнути

Майбутні події Дивитися всі