За ухвалення в цілому законопроекту № 5164 щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів проголосували 332 народних депутати із необхідних 226.
Як повідомляє офіційний сайт Верховної Ради, законодавчим актом внесено зміни до законів «Про рекламу», «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення» та до Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Зокрема, згідно зі змінами, внесеними до Закону «Про рекламу», встановлено, що реклама тютюнових виробів, реклама знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, забороняється:
- на радіо та телебаченні, в тому числі за допомогою кабельного, супутникового, ІР-телебачення, онлайн-телебачення, мобільного телебачення, цифрового ефірного телебачення та інших засобів передавання сигналу;
- в наукових, науково-популярних, навчальних, громадсько-політичних, довідкових, літературно-художніх виданнях, виданнях для дітей та юнацтва, виданнях для організації дозвілля та відпочинку, спорту та інших виданнях, у тому числі в усіх друкованих засобах масової інформації;
- засобами внутрішньої реклами;
- на транспорті;
- за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів тютюнових виробів за умови, що на такі заходи допускаються лише працівники підприємств, які мають ліцензію на оптову торгівлю тютюновими виробами або виробництво тютюнових виробів);
- засобами зовнішньої реклами;
- у місцях проведення масових заходів політичного, освітнього, релігійного, спортивного характеру та розважальних заходів, призначених для неповнолітніх осіб;
- у мережі Інтернет, крім веб-сайтів, призначених для повнолітніх осіб, обов´язковою умовою доступу до яких є попередня ідентифікація віку користувачів.
Згідно із законом, забороняються такі види діяльності з рекламування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої та тютюнові вироби:
- спонсорування заходів, призначених переважно для осіб віком до 18 років, з використанням знаків для товарів та послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої;
- розповсюдження та продаж будь-яких товарів з використанням знаків для товарів та послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, особам віком до 18 років;
- продаж тютюнових виробів у наборі з будь-якими іншими товарами або послугами;
- розміщення зображення тютюнових виробів або процесу паління тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, під якими випускаються тютюнові вироби, під час реклами будь-яких інших товарів чи послуг;
- проведення заходів з безоплатного розповсюдження тютюнових виробів та/або обміну споживачам однієї кількості чи одного виду тютюнових виробів, що рекламуються, на інший;
- проведення ігор, розіграшів, лотерей та конкурсів;
- використання знаків для товарів і послуг, під якими випускаються тютюнові вироби, в назвах, символіці та емблемах спортивних команд, клубів, художніх та мистецьких колективів;
- розповсюдження (без запиту або попередньої згоди отримувачів інформації) невизначеному колу осіб повідомлень, які містять інформацію рекламного характеру про тютюнові вироби, знаки для товарів і послуг, інші об´єкти права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, за допомогою пошти, електронної пошти, повідомлень на мобільні телефони, а також поширення відеодисків, відеоматеріалів, компакт-дисків, комп´ютерних та інших ігор, які містять зазначену інформацію.
Законом також доповнено Кодекс України про адміністративні правопорушення статтею 156-3 «Порушення встановлених законодавством вимог щодо заборони реклами та спонсорства тютюнових виробів», у якій зазначається, зокрема, що «Реклама, а так само будь-яка інша діяльність з рекламування тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, з порушенням вимог чинного законодавства про рекламу — тягне за собою накладення штрафу на громадян від п´яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб рекламодавця та/або розповсюджувача реклами — від ста до двохсот п´ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».
Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування.