У 2012 році в «Укрзалізниці» збираються скоротити кількість потягів на 25%, зняти 30 нічних маршрутів і зменшити кількість станцій, на яких зупиняються пасажирські поїзди.
Про це пише "КомерсантЪ-Україна" з посиланням на протокол зборів «Укрзалізниці», на якому був представлений проект графіка руху поїздів на 2012—2013 роки.
У протоколі зазначається, що для «оптимізації графіка потягів» і скорочення «експлуатаційних витрат» в «Укрзалізниці» планують скоротити річний обіг пасажирських поїздів на 25% – зі 160 до 121 пари.
Планується скасувати 30 нічних маршрутів, а кількість денних збільшити з 18 до 22. Розглядається можливість скорочення 75 цілодобових маршрутів, зокрема, потягів №79/80, 165/166 і 167/168 проходженням Дніпропетровськ — Київ; №120/119 Донецьк — Київ; №88/87 Луганськ — Київ; №338/337 Донецьк – Москва.
А також №161/162 і 163/164 Харків — Київ; №169/170, 98/97, 360/359 Київ — Львів; №623/624 Київ — Кам'янець-Подільський; №4/3 Київ — Москва; №13/14 Ужгород — Харків, №396/395 Одеса — Київ.
«Поки не йдеться про остаточне скасування маршрутів, можливо, ці потяги збережуться для пікових сезонних перевезень», — сказав співрозмовник в «Укразлізниці».
«Це інерційні маршрути багатьох років. Зараз активно розвиваються інші види транспортного сполучення між містами – автобуси, маршрутні таксі», — додав він.
За даними "Укрзалізниці", найменш ефективно використовується рухомий склад на Придніпровській та Одеської залізницях. Тому пропонується змінити маршрут 13 пасажирських складів, скасувавши 1686 зупинок, зокрема, на маршрутах №37/38 Донецьк — Київ, №72/71 Запоріжжя — Київ, №76/75 Кривій Ріг — Київ, №12/11 Київ — Сімферополь, №106/105 Одеса — Київ, №43/44 Івано-Франківськ — Київ.
В «Укрзалізниці» кажуть, що скорочення часу стоянки дозволить вивільнити 55 потягів (774 вагони) і збільшити середню швидкість пасажирських поїздів до 55,6 км/год (зараз 55 км/год.).
Раніше «Укрзалізниця» повідомила, що з 1 листопада вводиться автоматизоване регулюванняпродажу місць в залежності від наповненості вагонів. Це означає, що реалізація місць буде починатися з одного вагону кожного типу (спальний, купейний, плацкартний).
Продаж квитків у наступному вагоні певного типу буде починатися тоді, коли залишатиметься менше 9 вільних місць у попередньому вагоні цього типу. Незадіяні вагони потяга будуть відчеплені і приєднані до потягів, на які підвищений попит.