chrome firefox opera safari iexplorer

На Закарпатті виготовили рекордний вітраж

04 січня 2012 о 09:17

В одному з місцевих храмів встановлюють небачених розмірів ікону на склі.

«Таємна вечеря» матиме 20-ть квадратних метрів і важитиме близько тонни, йдеться в сюжеті ТСН. 

Цей великий вітраж — насправді лише фрагмент монументальної ікони. Над нею художник Юрій Варга працює вже чотири місяці. Кожну деталь погоджує церква.

Щойно ескіз ікони затвердили, почалась копітка робота. Спочатку майстер виготовив матрицю: малюнок на папері в оригінальний розмір. Потім відтворив її картонну копію і поділив на маленькі частинки. За їх допомогою і вирізає вітражні скельця.

Кожне скельце треба відшліфувати, обгорнути спеціальною мідною фольгою і спаяти між собою. Готовий вітраж помістять у склопакет, тож цей витвір важитиме близько тонни. Його вмонтують ось у цю стіну дерев'яного храму.

Отець Василь каже, такої величі не буде більше ніде. Монументальну скляну ікону планують встановити до Водjхреща. Пізніше художник візьметься за вітражні вікна і виготовить для храму велику скляну люстру.

Місцеві священики певні: це буде перша церква в Україні, так щедро оздоблена вітражами.

13 квітня

Інші дати
Народилася Оксана Іваненко
(1906, м. Полтава - 1997) - українська письменниця, педагог, видавець. Автор численних казок та оповідань для дітей, повістей "Друкар книжок небачених", "Рідні діти", "Богдан Хмельницький", біографічних романів "Тарасові шляхи", "Марія", книжки спогадів "Завжди у житті".
Розгорнути
1928 — на екранах Києва відбулася прем’єра художнього фільму Олександра Довженка «Звенигора»
Сюжет фільму охоплює дві тисячі років буття і розповідає про багато етапів історії України: від скіфів і варягів до більшовиків та білогвардійців. За цю картину О.Довженко був «таврований» клеймом буржуазний націоналіст.
«Фільм усе більше починає звучати невимовною чарівностю. Чарівностю своєрідної манери мислення. Дивним переплетенням реального з глибоко національною поетичною вигадкою. Гостросучасного і разом з тим міфологічного. Гумористичного і патетичного. Чогось гоголівського. В повітрі носилося: серед нас нова людина кіно, майстер з власним обличчям.» (Сергій Ейзенштейн)
Розгорнути