Національний центр Довженка запровадив моду на німу кінокласику, реставруючи та показуючи взірці вітчизняного кінематографа на великому екрані.
Останній такий кіноперформанс КОЛО ДЗИГИ 28 березня зібрав повну залу Центру сучасного мистецтва М17. Показували стрічку Михайла Кауфмана «Навесні» (1929), озвучену сучасним композитором Олександром Кохановським.
Цей фільм у 1920–ті роки став абсолютно новою формою документального кіно. Він створений відповідно до авангардистської теорії «кіноока», розробленої Дзигою Вертовим. (В основі цієї теорії — використання кіноапарата як «кіноока», досконалiшого за людське око, за рахунок чого вдається закарбувати хаос зорових явищ, тобто життя зненацька і без жодних інсценувань).
«2012 року Центр Довженка планує відреставрувати 35 фільмів — 18 німих і 17 звукових. Це ранні українські німі фільми (1922—1923 рр.), авангардні фільми Дзиги Вертова, Арнольда Кордюма, стрічки Ігоря Савченка, Марка Донського та Кіри Муратової», — ділиться планами з «Україною молодою» заступник директора Національного центру Довженка Іван Козленко.
За його словами, з урахуванням цього етапу можна буде констатувати, що відреставровано близько 70% усієї української німої кіноспадщини.
Серед найближчих показів — ретроспектива фільмів Івана Кавалерідзе до 125–річчя митця, яка розпочнеться 26 квітня в кінотеатрі «Київ». Показ фільму «Земля» Довженка та великий фестиваль німого кіно та сучасної музики «Німі ночі» в Одесі. Також — видання фотоальбому «Борис Косарєв. За кадром «Землі».