Ризики українського ринку та відсутність гарантій швидкого розвитку не дозволили жодній із відомих у всьому світі мереж фаст-фудів відкритись в Україні напередодні Євро-2012.
Проте інтерес до настільки великого ринку у компаній залишається високим, і протягом декількох років учасники ринку очікують приходу компаній в Україну, пише «Комерсант-Україна».
Про плани щодо виходу в Україну в минулому році заявило рекордна кількість міжнародних мереж фаст-фудів і кав'ярень.
На початку цього року мало відкритися перший заклад Subway — найбільшої в світі мережі за кількістю ресторанів (більше 35 тис. точок) і третій за величиною — KFC (більше 25 тис. точок).
Переговори з місцевими партнерами вели мережі Starbucks, Burger King, Dunkin Donuts і Vogue-cafe.
Проте досі більшості компаній не вдається домовитися з місцевими партнерами.
Так, KFC планувала відкрити до Євро2012 перший ресторан. Однак як стверджує джерело, близьке до переговорів, сторони не змогли прийти до згоди. Не увінчалися поки успіхом і переговори Burger King з компанією «Бургер Рус» (володіє правами на розвиток мережі в Росії), розповідають учасники ринку.
За словами одного з них, в мережі наполягають на відкритті сотні закладів за перші кілька років роботи, а місцевий партнер не може гарантувати такі темпи.
Терміни окупності ресторанного бізнесу в Україні довші, ніж у багатьох країнах світу, тому локальні партнери в більшості випадків не можуть гарантувати міжнародним компаніям високі темпи розвитку, каже Вадим Височин, керівник мережі «Шоколадниця» в Україні.
"Орендні ставки на комерційні площі в Києві — на рівні найбільших міст Європи та Росії, а прибутку — в 2-3 рази нижче. Щоб відкрити 2-3 точки, необхідно інвестувати мінімум $ 2 млн, а повернути їх можна буде тільки через 4-5 років ", — пояснює Височин.
Однак, за його словами, наші бізнесмени впевнені, що гроші необхідно повернути максимум за два роки. Тому рідко погоджуються на такі умови.