chrome firefox opera safari iexplorer

Мінкульт хоче відродити кіностудії через централізоване фінансування

27 жовтня 2012 о 14:55

Міністерство культури для підтримки вітчизняної кіногалузі запропонувало нову схему розподілу державного фінансування, що виділяється на той чи інший кінопроект.

За задумом Мінкульту, кошти повинні спрямовуватися на одну з державних кіностудій (тобто на державні підприємства), а звідти — на творчу групу, яка забезпечує створення кінопроекту.

Цієї ініціативи Мінкульту противились режисери: вони вважають, що централізація розподілу коштів поставить їх у залежність від керівництва держстудій і обмежить художню свободу.

Міністр культури Михайло Кулиняк у коментарі ZN.UA висловився за необхідність контролю над проходженням та використанням бюджетних коштів.

«Державні кошти, які виділяються на проведення заходів, переводяться на рахунки державних підприємств, які укладають угоди з виконавцем заходу. Виконавці як творчі особи організовують реалізацію проекту так, як вважають за потрібне, а ДП забезпечує фінансування і контролює проходження бюджетних коштів», — розповів міністр про нововведення.

За його словами, таким чином, форма розрахунків з приватними кіностудіями — через державні підприємства (державні кіностудії) — не передбачає якихось утисків для виробників фільмів, а забезпечує прозоре проходження бюджетних державних коштів.

«Адже, погодьтеся, коли державні кошти прямо йдуть на приватні компанії, дуже важко відстежити відрахування податків, інші обов’язкові відрахування. Тому Мінкультури — за контроль над проходженням та використанням бюджетних коштів», — підкреслив Кулиняк.

Глава Мінкульту запевнив, що вся продюсерська система буде працювати в тому ж режимі, в якому працювала досі. «Система відбору кінопроектів і далі буде реалізуватися через експертну комісію, і ніяких „дублювань“ повноважень творчої знімальної групи (її авторських прав, її художньої свободи) державними студіями не передбачається», — зазначив він.

У свою чергу, кінематографісти (серед яких Марина Врода, Мирослав Слабошпицький, Степан Коваль, Сергій Михальчук, Євген Сивоконь, Олег Фіалко, Володимир Тихий та ще дехто) суворо попереджають: «Якщо це станеться (новітня централізація), то ситуація у вітчизняній кіногалузі, де останнім часом досягнуто чимало значних проривів, зазнає стагнації й опиниться на межі катастрофи…»

«Ми виступаємо за вільну конкуренцію кіностудій усіх форм власності, що гарантується конституційними нормами. Ми виступаємо за конкуренцію студій, за режисера, який є ключовою постаттю кінопроцесу… Виступаємо за спрощення процедури зміни режисером студії-виробника (до підписання державного контракту), щоб режисери не стали заручниками несумлінних продюсерів…», — йдеться у зверненні.

13 квітня

Інші дати
Народилася Оксана Іваненко
(1906, м. Полтава - 1997) - українська письменниця, педагог, видавець. Автор численних казок та оповідань для дітей, повістей "Друкар книжок небачених", "Рідні діти", "Богдан Хмельницький", біографічних романів "Тарасові шляхи", "Марія", книжки спогадів "Завжди у житті".
Розгорнути
1928 — на екранах Києва відбулася прем’єра художнього фільму Олександра Довженка «Звенигора»
Сюжет фільму охоплює дві тисячі років буття і розповідає про багато етапів історії України: від скіфів і варягів до більшовиків та білогвардійців. За цю картину О.Довженко був «таврований» клеймом буржуазний націоналіст.
«Фільм усе більше починає звучати невимовною чарівностю. Чарівностю своєрідної манери мислення. Дивним переплетенням реального з глибоко національною поетичною вигадкою. Гостросучасного і разом з тим міфологічного. Гумористичного і патетичного. Чогось гоголівського. В повітрі носилося: серед нас нова людина кіно, майстер з власним обличчям.» (Сергій Ейзенштейн)
Розгорнути