Міністерство інфраструктури пропонує ввести в Україні єдиний залізничний проїзний документ для проїзду з однією пересадкою чи туди й назад.
Згідно з проектом наказу Мінінфраструктури Про затвердження змін до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України, пропонується встановити, що єдиний проїзний документ — проїзний документ, оформлений на одному бланку для двох поїздок (проїзду з однією пересадкою, або туди — назад) .
Тим часом, плата за послуги з оформлення єдиних проїзних документів (комісійний збір) стягується тільки за проїзні документи на виїзд з пункту початкового відправлення.
«Проїзні документи оформляються на проїзд у безпересадочне сполучення, з однією пересадкою або „туди — назад“. Проїзд з однією пересадкою і в напрямку „туди — назад“ оформляється за бажанням пасажира за єдиним проїзним документом. У разі оформлення проїзних документів з пункту пересадки квитковий касир зобов'язаний узгодити з пасажиром інтервал між часом прибуття поїзда в пункт пересадки за розкладом та часом відбуття поїзда з пункту пересадки. При оформленні проїзду з пересадкою за єдиним проїзним документом дата відправлення зі станції пересадки має бути не пізніше 10 днів після прибуття поїзда на станцію пересадки» , — йдеться в тексті проекту наказу.
Проект наказу також передбачає введення системи оформлення перевезення групи в одному вагоні на підставі одного проїзного документа. За бажанням керівника групи можуть бути оформлені проїзні документи для окремих пасажирів у складі групи (до трьох проїзних документів на один вагон).
Крім того, в проекті наказу прописаний механізм можливості отримання пасажиром квитка в замін вкраденому або загубленому. Пропонується, що якщо у пасажира викрадено проїзні документи на станції зворотного відправлення або на шляху прямування (на станції пересадки), чи він їх загубив і не має коштів для придбання нових проїзних документів, то він може доручити (телефоном, факсом та ін) іншій людині придбати повний або дитячий проїзний документ в квитковій касі за місцем проживання (місцезнаходження) такої особи в Україні на поїзд, який відправляється зі станції виїзду пасажира не раніше, ніж за 3 години до виїзду і не пізніше двох діб.
Начальник вокзалу (станції), на якій оформлений квиток за рахунок особи, яка його оплатила, телеграмою сповіщає начальника вокзалу (станції), перебування пасажира про оформлення проїзду із зазначенням повної інформації та строків проїзного документа.
Оформлений за плату проїзний документ гаситься і разом з телеграмою передається встановленим порядком на залізничну станцію відправлення пасажира, для додавання до звіту про виданий безкоштовно проїзний документ. На підставі цієї телеграми пасажирові оформляється вручну, без стягнення плати, проїзний документ (повний або дитячий) без тарифної сітки.
Проект наказу також передбачає впровадження бонусної системи під час продажу проїзних документів, умови застосування якої затверджуються Мінінфраструктури.
Раніше УЗ повідомила про зниження вартості проїзду в швидкісних поїздах Hyundai.
Нагадаємо, що Укрзалізниця розробляє схему виплат компенсацій пасажирам за запізнення поїздів Інтерсіті+ більше, ніж на 30 хвилин. Раніше, 27 травня, новий електропоїзд Hyundai сполученням Київ — Харків запізнився на 20 хвилин у першому рейсі.
Тим часом, Міністерство інфраструктури розглядає можливість введення обов'язкового пред'явлення паспортів при придбанні залізничних квитків.
Раніше журнал Корреспондент писав, що онлайн-бронювання квитків на поїзд ускладнило життя мільйонам пасажирів українських потягів: між ними і Укрзалізницею виросла армія інтернет-посередників — квиток не купити навіть за місяць.