На фасаді адміністративного приміщення, у самому центрі Херсона, днями з’явився символ «Скіфського Сонця» — офіційний брендовий знак, який віднедавна візуально ідентифікує Херсонську область.
Місцева влада вже рік виношує ідею популяризування цього знака, адже він, на думку губернатора області Миколи Костяка, не лише «символізує сонячний південний регіон», а й має стати «синонімом високої якості херсонських товарів і послуг».
Розробляли цей брендовий знак представники обласного відділення Спілки рекламістів України. Як зазначено на офіційному сайті Спілки, автори нового символу хотіли, щоб він передовсім дав можливість чітко візуально ідентифікувати Херсонщину. І це можна зробити за допомогою... «Скіфського Сонця».
«Знак є збірним символом усіх переваг і достоїнств нашого краю, — ідеться на сайті. — Головним сенсоутворювальним елементом знака є спіраль, яка з найдавніших часів символізує життєву силу. Спіраль — це схематичний образ еволюції всесвіту і життя взагалі. Вона пов’язана з символікою центру, початком початків, звідки починається розвиток, еволюція, рух життя. Як плавна нескінченна лінія спіраль також символізує розвиток, безперервність, доцентровий і відцентровий рух, ритм дихання і самого життя».
От тільки далеко не всім херсонцям сподобалося запропоноване рекламістами та підтримане місцевою владою «Скіфське Сонце» як символ регіону.
А ще більше херсонців здивувало те, що цей брендовий знак почав з’являтися на адміністративних будинках, зокрема на приміщенні Головного управління економіки та Управління капітального будівництва ОДА, що за адресою проспект Ушакова, 47.
— Брендові знаки певних регіонів в Україні набувають дедалі більшої популярності. Можливо, це правильно, адже в людей відразу виникають чіткі асоціації з конкретною областю і, відповідно, товарами та послугами, які там якісно надають. Утім, ні для херсонців, ні для мешканці інших областей країни (а тим паче іноземців) запропонована місцевою владою стилізована свастика «Скіфське Сонце» зовсім не символізує наш край, не ідентифікує Херсонщину, — розповів херсонський журналіст Тарас БУЗАК. — Символ має бути пізнаваним, викликати чіткі асоціації з містом та регіоном. Вважаю, що брендом області може бути, наприклад, кавун. Від Львова до Києва всі знають, що херсонські кавуни — найкращі. Можна пропагувати наші помідори чи запашне херсонське зерно, зрештою, розробити туристичний бренд, який символізуватиме наші два моря, унікальні степи... Але зовсім не стилізований знак скіфів. Влада вже понад рік пропагує цей знак, імітуючи цим роботу щодо підтримки херсонських товарів, але результату майже нема. Тепер ось цей загадковий символ усупереч здоровій логіці «прикрашає» наші адміністративні будівлі. Херсонська область має свій прапор і герб, але на приміщеннях органів державної влади та місцевого самоврядування вішають нікому не зрозуміле «сонце».
Вадим ЛУБЧАК, «День»