Перші джинси побачили світ рівно 150 років тому в місті Сан-Франциско. Штани з цупкої тканини та кишенями, підсиленими заклепками, винайшли на фірмі американського підприємця, емігранта з Німеччини Леві Штрауса, який згодом створив всесвітньовідомий бренд Levi Strauss.
Характерно, що першими користувачами цього елементу одягу були каліфорнійські фермери та шахтарі-золотошукачі. Саме у 1850-х роках на західному узбережжі Сполучених Штатів розпочалися розробки золотоносних родовищ, які згодом увійшли в історію під назвою «золота лихоманка». Згодом джинси підхопила молодь, яка цим атрибутом одежі демонструвала свою незгоду із загальноприйнятою модою та світськими манерами. Саме з того часу джинси й стали незмінним символом розкутості.
У Центральному музеї нідерландського містечка Утрехт відкрили ювілейну виставку, адже місцеве населення любить джинси по-особливому. Згідно із опитуваннями, щороку кожен голландець купує щонайменше дві пари таких штанів.
Саме практичність та зовнішня естетика джинсів приваблюють молодь, пояснює Маґалі Форе, вчителька початкових класів однієї з місцевих шкіл.
«Джинси дуже практичні. З одного боку, я можу їх вдягати на роботу. З іншого – достатньо додати туфлі на високих підборах – і я готова до вечірки, ресторану чи іншого заходу, де треба вдягатися ошатніше», – каже вона.
Джинси нині – багатомільярдний бізнес
Відомий французький кутюр’є Ів-Сан Лоран зазначав, що, працюючи із джинсами, він звертає увагу одночасно на дві речі: їхню сексапільність і простоту.
Нінке Блумберґ, працівниця утрехтського музею, каже, що так склалося, що джинси найбільше відповідають вимогам сучасного стилю життя та природі громадян Нідерландів. Саме тому їм приділяють особливу увагу місцеві дизайнери. Нещодавно в Амстердамі навіть інавгурували єдину в своєму роді так звану «джинсову школу», яка спеціалізується виключно на дизайні цього виду одягу.
Нинішня ювілейна виставка розповідає про 150 років пригод та моди, пов’язаної із джинсами. «Є багато людей, які й сьогодні відвідують золоті копальні Америки. Однак вони шукають не золото, а «блакитне золото» – тобто, клаптики першої джинсової тканини. Сьогодні джинси – це багатомільярдний бізнес, це майбутнє. До того ж, джинси нині актуальніші, ніж будь-коли», – каже Нінке Блумберґ.
Особливість виставки ще й у тому, що на ній діють так звані «джинсові лабораторії». На них, за допомоги професійних асистентів кожен відвідувач може створити свій власний дизайн, покращити або ж, навіть поміняти свої старенькі джинси на пару нових, створених за останніми віяннями моди.