chrome firefox opera safari iexplorer

«Шевченківський вертодром для всіх» у Каневі став приватним?

10 березня 2013 о 09:13

9 березня, у 199-й день народження Тараса Шевченка, нардепи Микола Томенко, Микола Княжицький, Олександр Бригинець, депутати Черкаської облради разом із журналістами навідались до гелікоптерного майданчика, побудованому, за словами Президента Віктора Януковича, «для всіх» біля Чернечої гори у Каневі.

DSC_1351

Як стало відомо, на днях ним вдруге з моменту фактичного відкриття у червні 2012 року скористався Віктор Янукович, який прилетів на Черкащину з’ясовувати стан підготовки до відзначення 200-річчя Тараса Шевченка.

Проте переконатися, що вертодром таки діє, ані журналістам, ані народним депутатам не вдалося.

DSC_1360

Вертодром по периметру обнесений парканом, колючим дротом, обладнаний камерами спостереження та цілодобовою приватною охороною.

DSC_1356

Увійти на територію гелікоптерного майданчика скрізь зачинені металеві ворота нардепам не вдалося. Не допомогли депутатські і журналістські посвідчення, як сказав охоронець, «не дозволено», бо він охороняє... «приватну власність». Будь-що коментувати далі він відмовився…

Згадаємо, як все починалося

Гелікоптерний майданчик біля Тарасової гори, будівництво якого здійснювалося за кошти платників податків та було включено до плану реалізації Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини Євро-2012.

До складу гелікоптерного майданчику, розрахованого на 10 гвинтокрилів та пасажирським терміналом пропускною здатністю 50 пасажирів на годину, збудованого у селі Пекарі Канівського району Черкаської області, входять: посадковий майданчик, одноповерховий пасажирський термінал, який складається із зали очікування, конференц-залу та кімнати відпочинку, контрольно-пропускного пункту, місць для зупинки автотранспорту тощо.

На будівництво цього майданчика, за різними джерелами, було витрачено від 100 до 130 мільйонів гривень бюджетних коштів.

Від початку виникнення самої ідеї будівництва вертолітного майданчика біля могили Шевченка постійно звучала критика та невдоволення істориків, краєзнавців, екологів та звичайних жителів Черкащини. Натомість, влада щиро переконувала у необхідності його побудови.

Перше, досить екзотичне пояснення необхідності побудови вертодрому біля Тарасової гори дало на депутатський запит Остапа Семерака Національне агентство з підготовки до Євро-2012, на думку якого «на фінальний матч чемпіонату до Києва будуть летіти вертольотами туристи з Півдня України, і їм, очевидно, треба буде зупинитися в Каневі на дозаправку».

Пізніше сайт Кабміну повідомив, що «передбачається, що гості чемпіонату, які виявлять бажання відвідати Шевченківські місця, матимуть можливість побувати на цих славетних черкаських землях, вклонитися могилі Кобзаря, при цьому – зі значною економією часу на дорогу».

Черкаський губернатор Сергій Тулуб висунув свою оригінальну версію — про багатих діаспорян. За його словами, «нині у багатьох країнах світу діють потужні українські діаспори. І це не найбідніші люди, ви знаєте. Вони прилетять в Бориспіль, і там буде створено вертолітний термінал, потім вертоліт збере туристів і прилетить у Канів, до могили Шевченка…».

Заступниця глави Адміністрації Президента Ганна Герман пішла далі – за її словами, з появою вертолітного майданчика літати до Канева зможуть не лише вітчизняні можновладці, але і закордонні. «Майданчик потрібний, тому що Шевченківське місце повинно стати місцем паломництва не тільки бідних людей, а й відомих людей з усього світу – президентів, прем’єрів», — пояснила Герман.

А Президент України Віктор Янукович обіцяв, що «…вже навесні цього року в усіх вас буде можливість відвідати Чернечу гору, побувати на могилі Кобзаря. До речі, і вертолітна площадка побудована ДЛЯ ВСІХ».

Дев’ять оптимістів, що повірили у вертодром "для всіх"

Дев’ять оптимістів, що повірили у вертодром "для всіх

У квітні 2012 року під час засідання Громадської гуманітарної ради Віктор Янукович поцікавився у губернатора Черкащини, коли у Каневі буде готовий ще й аеропорт: «А аеропорт там коли буде готовий?  Щоб невеликі літаки туди прилітали… Будівля аеропорту вже давно стоїть… Треба добудувати злітну смугу, і маленькі літаки і вертольоти будуть туди літати»…

Втрачені можливості

За словами народного депутата Миколи Томенка, якщо виходити з того, що цей вертодром був збудований під Євро-2012 з терміналом пропускною здатністю 50 пасажирів на годину, то до сьогодні він міг би «пропустити» близько 100 тисяч туристів і повернути до бюджету значну частину витрачених на його будівництво та утримання коштів.

Натомість, як відомо, цим вертодромом скористався лише один пасажир — Віктор Янукович, який прилітав до Канева під час минулорічних та напередодні цьогорічних шевченківських свят.

«Тому цей вертодром — класична ілюстрація того, як команда Януковича будує «нову Україну»:  на папері — для всіх, а насправді — для себе за кошти громадян», — зазначив Микола Томенко.

До речі, народні депутати згадали і про кримінальну відповідальність за неефективне використання бюджетних коштів, яке у цій ситуації явно продемонстроване.

DSC_1368

«Абсурдність ідеї влади щодо будівництва вертодрому біля могили Тараса Шевченка доводить і переписка поета з братом Варфоломієм, який намагався тоді допомогти купити землю між с. Пекарі та Каневом і побудувати там омріяну Шевченком хату. На жаль, тоді місцева влада неодноразово відмовляла Тарасу Шевченку в реалізації його мрії через «політичну неблагонадійність» поета. Але навряд чи Шевченко, пишучи про «благодать над Дніпром», розумів вертодром на 10 гвинтокрилів, збудований для потреб влади на народні гроші», — наголосив Томенко.

DSC_1375

Тим не менше, майже «приватний» вертодром за народні гроші поряд з могилою Шевченка – це наша реальність, «шевченковий об’єкт» нинішньої влади, яка, очевидно, якось дуже по-своєму розуміє Великого українця.

P.S. До речі, подорожуючи до Канівського вертодрому шевченківськими місцями по Черкаській області, ми нарешті знайшли шматочок обіцяного місцевою владою ще перед Євро-2012 «автобану». Порівняно з ямами, вибоїнами та поодинокими грубими латками дорожнього полотна, цей шматок рівненького асфальту виглядає як справжній «автобан». Він знайшовся вже в кінці нашої подорожі – між Тарасовою горою та с. Пекарі (5-7 хвилин їзди на машині). У селі, згідно зі знаками, головна дорога звертає праворуч — до вертодрому, а якщо ви раптом поїдете прямо – вас очікує кінець «автобану», асфальту далі немає…

Головна дорога веде до вертодрому

Головна дорога веде до вертодрому 


Прямо асфальту вже немає

Прямо асфальту вже немає

Юлія Царенко, «Рідна країна»

Фото «Рідної країни»

Розділи: Суспільство

29 березня

Інші дати
Марія Вольвач
1841 – українська поетеса, письменниця, громадсько-культурна діячка.
Розгорнути
Народилася Марійка Підгірянка
1891 – Марійка Підгірянка (Марія Ленерт-Домбровська) – українська поетеса, педагог. Авторка збірки поезій «Відгуки душі», поеми «Мати-страдниця», книжок для дітей «Вертеп», «Святий Миколай на Підкарпатській Русі», «Малий Василько», «Кравчиня Маруся», «Юркова мандрівка», «Зайчик і Лисичка», байок, казок, пісень, загадок.
«Спіть, діточки, спіть, Віченька стуліть ! Дрібен дощик стукотить, Вікнам казку гомонить… Дрібен дощик пада там, А тут тихо, тепло нам. При матусі рідненькій, У світличці чистенькій. Спіть, діточки, спіть. Віченька стуліть» (Марійка Підгірянка)
Розгорнути