Переможцем конкурсу із залучення інвестора до проекту «Електронний квиток» визнано ТОВ «Альфа-пей термінал». Відповідне рішення було прийняте на засіданні постійно діючої Конкурсної комісії із залучення інвесторів до фінансування будівництва, реконструкції, реставрації тощо об’єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно-транспортної інфраструктури міста. Про це повідомив заступник голови Київської міської державної адміністрації Руслан Крамаренко, передає УНН з посиланням на прес-службу КМДА.
За його словами, інвестор має створити єдину загальноміську автоматизовану систему для оплати проїзду та обліку пасажирів у наземному та підземному міському пасажирському транспорті. Зокрема, адаптувати до електронного квитка 650 турнікетів у метрополітені, 232 термінали з продажу одноразових квитків та встановити 300 терміналів для поповнення карток. А у наземному транспорті – встановити 4,5 тис. валідаторів, 700 POS – терміналів та 300 терміналів продажу карток.
«Термін дії інвестиційного договору складає 10 років. Відповідно до умов договору перший етап впровадження електронного квитка має бути завершений до кінця 2013 року, а другий – у першій половині 2014 року. Переможець конкурсу інвестує у проект 120 мільйонів гривень та сплачує 3 мільйони гривень до міського бюджету на розвиток інфраструктури. Інвестор отримуватиме незначний відсоток від зібраної виручки в міському пасажирському транспорті міста Києва після впровадження автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів», — пояснив Руслан Крамаренко.
Він зазначив, що після впровадження цього проекту, обсяг зібраної виручки може зрости на третину.
За даними Європейського банку реконструкції та розвитку, у містах Західної Європи, таких як Лондон, Берлін, Барселона, втрати при зборі виручки складають 2-3%, Східної Європи – у Празі, Варшаві, Братиславі – 3-7%. При цьому у Києві ці втрати складають 25-30% через використання паперових квитків, людський фактор та відсутність автоматичного обліку пільговиків. Електронний квиток дозволяє контролювати фінансові потоки на всіх етапах – випуск квитка, час коли його придбали та час коли його використали. Це дозволить зробити системний аналіз пасажиропотоку та оптимізувати парк перевізників.