chrome firefox opera safari iexplorer

Біологи з США проростили мох, який 400 років приховували льоди

29 травня 2013 о 16:15

Вченим з США вдалося проростити мохи та лишайники, які понад 400 років перебували під льодовиком канадського острова Ельсмір.

Група вчених під керівництвом Катерини Ла Фарж вивчала зміну клімату в канадському секторі Арктики.

Дослідники звернули увагу на те, що льодовик на острові Ельсмір за останні кілька сотень років відступив майже на 200 метрів. На кордоні з льодовиком серед мертвих рослин, які перебували під льодом сотні років, дослідники побачили плями свіжої зелені.

Радіовуглецевий аналіз показав, що ці мохи та лишайники росли близько 400-615 років тому, або до Малого льодовикового періоду (15-17 століття).

Вчені висадили зібрані мохи та лишайники в грунт і забезпечили оптимальний полив і освітлення. В результаті, 11 зразків проросли.

Ця властивість також допомагає мохоподібним вижити при низьких температурах. Крім того, навіть невелика кількість клітин мохів та лишайників здатна дати початок новій рослині.

«Очевидно, що деякі рослини, що знаходяться під льодом, можуть вижити і почати рости, якщо змінюються умови навколишнього середовища», — відзначили дослідники.

Нагадаємо, нещодавно на території Канади геологи виявили підземний оазис, який зберігав в собі великі запаси води і був ізольований від решти світу протягом 2,6 мільярда років.

Джерело: ua.korrespondent.net
Розділи: Довкілля

13 квітня

Інші дати
Народилася Оксана Іваненко
(1906, м. Полтава - 1997) - українська письменниця, педагог, видавець. Автор численних казок та оповідань для дітей, повістей "Друкар книжок небачених", "Рідні діти", "Богдан Хмельницький", біографічних романів "Тарасові шляхи", "Марія", книжки спогадів "Завжди у житті".
Розгорнути
1928 — на екранах Києва відбулася прем’єра художнього фільму Олександра Довженка «Звенигора»
Сюжет фільму охоплює дві тисячі років буття і розповідає про багато етапів історії України: від скіфів і варягів до більшовиків та білогвардійців. За цю картину О.Довженко був «таврований» клеймом буржуазний націоналіст.
«Фільм усе більше починає звучати невимовною чарівностю. Чарівностю своєрідної манери мислення. Дивним переплетенням реального з глибоко національною поетичною вигадкою. Гостросучасного і разом з тим міфологічного. Гумористичного і патетичного. Чогось гоголівського. В повітрі носилося: серед нас нова людина кіно, майстер з власним обличчям.» (Сергій Ейзенштейн)
Розгорнути