Телескоп Hubble виявив сліди води на п'яти екзопланетах

04 грудня 2013 о 12:19

Телескоп «Хаббл» виявив воду на п'яти екзопланетах. Зокрема, телескоп виявив водяну пару в атмосфері екзопланет WASP-17b, HD209458b, WASP-12b, WASP-19b and XO-1b.

Атмосфера екзопланети на тлі зірки

Астрономи NASA виявили водяну пару в атмосфері п'яти різних екзопланет. Відкриття зроблено завдяки спектральному аналізу і телескопу «Хаббл». Подробиці з посиланням на нову статтю дослідників в Astrophysical Journal з описом трьох планет і присвячену об'єктам нещодавню публікацію в тому ж журналі наводить офіційний сайт аерокосмічного агентства.

Дослідники використовували встановлену на орбітальному телескопі «Хаббл» ширококутну камеру Wide Field Camera 3. За її допомогою вчені спостерігали за проходженням планети на тлі зірки і потім порівнювали отримані у різних спектральних діапазонах дані. Оскільки водяна пара добре поглинає ближнє інфрачервоне випромінювання, але практично прозора для видимого світла, астрономи змогли визначити її присутність в атмосфері екзопланет.

У повідомленні NASA підкреслюють, що спектральний аналіз ускладнила менша чіткість ліній поглинання: яскравість випромінювання падала не так значно, як очікували дослідники. Цей ефект, як вважають вчені, обумовлено наявністю в атмосферах усіх п'яти екзопланет хмар пилу, які розсіювали світло та інфрачервоне випромінювання.

Астрономи дослідили три планети, виявлені в рамках проекту SuperWASP (WASP-17b,WASP-12b, WASP-19b), одну планету, яку знайшли за допомогою телескопа XO (XO-1b) і об'єкт, що став першою в історії екзопланетою, знайденою транзитним методом HD209458b. Всіх їх об'єднує великий радіус у поєднанні з невеликою відстанню до зірки і з цього випливає як порівняльна простота аналізу, так і явна непридатність для життя. Ці планети належать до класу «гарячих Юпітерів», розташованих ближче до зірки, ніж Меркурій до Сонця, газових гігантів.

Спектральний аналіз атмосфер планет за межами Сонячної системи став можливий в останні десять років. Раніше саме виявлення екзопланет було складним завданням: HD209458b знайшли лише в 1999 році, а звідтоді тільки кількість підтверджених екзопланет перевалила за позначку в одну тисячу. Зараз зусилля астрономів зосереджено як на вивченні характеристик вже відомих екзопланет, так і на пошуку потенційно населених об'єктів розміром з Землю і на потрібній відстані від зірки

Джерело: ZN.UA
Розділи: Новини освіти

5 серпня

Ілля Рєпін
1844 – визначний художник-реаліст українського походження.
Народився Юрій Хорунжий
(1937, м. Київ - 2007) - український письменник, журналіст, громадський діяч. автор близько 30 книжок, історичних повістей, романів, оповідань та есе. Зокрема, "Скифи", "Гонитва до мосту", "Таємна грамота", "Гетьмани України" та ін. Упорядник книжки спогадів "Опреа СВУ - музика ГПУ", "Вибраних творів"  Л. Старицької-Черняхівської.
Народився Борис Антоненко-Давидович
(1899, м. Ромни Сумської обл. - 1930) - український письменник, літературо- і мовознавець. Автор книжок "Запорошені силуети", "За ширмою", "Слово матері", "Як ми говоримо", "Смерть. Сибірські новели. Завищені оцінки".
Правильно й чисто говорити своєю мовою може кожний, аби тільки було бажання. Це не є перевагою вчених-лінгвістів, письменників або вчителів-мовників, це - не тільки ознака, а й обов'язок кожної культурної людини. Культурними в нас мусять бути всі, незалежно від того працює людина розумово чи фізично.
Народився Борис Гмиря
(1903, м.Лебедин Сумська  область – 1969) - український оперний та камерний співак. Виконавець основних партій в операх «Тарас Бульба» Миколи Лисенка, «Наймичка» Миколи Вериківського, «Іван Сусанін» Михайла Глінки, «Русалка» Олександра Даргомижського,  «Фауст» Шарля Гуно).