Українці почали активніше здійснювати великі покупки. При цьому купують в основному техніку, яка не так швидко, як телефони або планшети, підлягає моральному старінню.
«Попит в березні був на 5-10% вищий, ніж у минулому. В основному купують плити, холодильники, пральні машини», — заявив «Вестям» прес-секретар мережі побутових супермаркетів Comfy Даниїл Ваховський.
Цю інформацію підтверджують і в інших великих мережах.
«Ми спостерігали сплеск купівельної активності кілька днів у березні, коли був стрибок курсу долара. Люди кинулися в банки забирати депозити і „конвертували“ заощадження в техніку», — зазначив директор з розвитку компанії Foxtrot Василь Шургот.
При цьому якщо раніше українці найчастіше здійснювали покупки в кредит, то зараз несуть в магазини готівку.
«Люди зняли гроші, бояться їхнього знецінення і тому шукають, куди вкласти, щоб менше втрачати на курсовій різниці», — пояснив Ваховський.
Таким чином, вперше за довгий час магазини змогли перевершити своїх інтернет-конкурентів, яким вони програвали за цінами.
"Магазини практично не піднімали ціни на відміну від інтернет-торгівлі. Це пов'язано з можливістю великих мереж тримати великі запаси на складах, куплені ще за старим курсом. Зараз більшість грає на цьому в рекламних пропозиціях та акціях, використовуючи слогани «Купуйте у цінах за 8,1 грн за долар», «Продажі за старим курсом», — розповів комерційний директор Асоціації підприємств побутової техніки та електроніки Олег Іванов.
Підтверджують наявність запасів і в самих мережах.
«Ми ще не робили закупівель за вищим курсом. Розпродуємо старі докризові поставки, у нас на складах зазвичай запас на 2-4 місяці. Нова техніка прийде до травня, і наскільки вона буде дорожчою, буде залежати від курсу», — сказали в мережі Foxtrot.
Водночас ціни в інтернет-магазинах безпосередньо прив'язані до курсу гривня/долар.
«Ми змушені переглядати свої ціни по кілька разів в день. Через це, звичайно ж, падає попит, так що продажі відчутно просіли. Люди відмовляються від покупок, і в першу чергу — від дорогих товарів», — зазначає власник інтернет-магазину Rozetka Владислав Чечоткін.