Найближчим часом в Києві подорожчає проїзд в маршрутках — до 3-4 гривень. Київські перевізники стверджують, що у зв’язку із зростанням цін на дизельне пальне, змушені працювати практично собі у збиток. Одночасно з підняттям тарифів обіцяють покращити якість обслуговування та етикет водіїв. В іншому випадку погрожують страйком. Більше про це у матеріалі Катерини Луценко.
Вже за кілька днів кияни платитимуть за проїзд у маршрутних таксі на 50 копійок більше. Згодом ціна має зрости ще на півгривні. В підсумку — проїзд подорожчає до 3-4 гривень. За словами приватного перевізника Юрія Нестерчука, такий крок – вимушений, адже останнім часом суттєво підкочили ціни палива, а також запчастини для машини.
Кияни вже знають про наміри перевізників збільшити тарифи. На зупинках громадського транспорту висять оголошення, в яких вони просять пасажирів з розумінням поставитись до збільшення тарифів на проїзд. Більшість киян не задоволені, втім альтернативи немає, кажуть вони.
Приватні перевізники в один голос запевняють, що подорожчання проїзду – це єдиний спосіб утриматися на ринку. Більше того, вони обіцяють поступово покращувати якість обслуговування, каже приватний перевізник Ігор Гусак.
Третина маршрутних столичних таксі знаходяться у комунальній власності, більшість — а це близько двох тисяч машин — належить приватним перевізникам. Комунальні маршрутки поки возитимуть киян за старими тарифами, втім після перегляду не виключено що й вони піднімуть вартість проїзду.
За словами превізників, сьогодні рентабельність деяких маршруток дорівнює всього двом-трьом відсоткам, хоча має бути мінімум пятнадцять. За їхніми словами, собівартість проїзду одного пасажира дорівнює три гривні сімдесять пять копійок. У столичній мерії пропозиції перевізників частково готові підтримати. Об’єктивні причини для збільшення тарифів існують, проте, насамперед, слід взяти під контроль справжні доходи перевізників.