Міністерство освіти і науки доручає припинити практику покладання на вчителів функцій формального здійснення науково-дослідницької та пошукової роботи.
Відповідна вимога викладена у листі МОН, що підписаний заступником міністра освіти Павлом Полянським та адресований департаментам освіти і науки в регіонах, обласним державним адміністраціям та інститутам післядипломної педагогічної освіти.
Реакція міністерства викликана зверненнями педагогічних працівників з приводу надання роз'яснень щодо вимог до здійснення вчителем науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи.
У Міністерстві освіти наголошують, що перелік завдань, обов'язків і кваліфікаційних вимог, які висуваються до шкільного учителя кваліфікаційними характеристиками професій педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів не містить завдань щодо здійснення вчителем науково-дослідницької та пошукової діяльності.
Також у відомстві акцентують увагу освітніх органів та методичних служб, що залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою.
«Обов'язкове визначення для педагогічних працівників тематичних завдань пошукової роботи, встановлення вимог під час проходження атестації, щодо подання ними узагальнюючих матеріалів роботи над певною методичною проблемою не відповідає вимогам, визначеним нормативно-правовими актами у галузі освіти, і є неприпустимим з боку методичних служб усіх рівнів чи органів управління освітою», — зазначають у Міносвіти.
«Формалізм, котрий супроводжує імітацію такої роботи, відволікає вчителів від виконання ними своїх безпосередніх функцій – надавати дітям якісну освіту», — йдеться у листі освітнього відомства.
На підставі викладеного, у Міністерстві освіти і науки доручили припинити практику покладання на вчителів функцій формального здійснення такої науково-дослідницької та пошукової роботи.
У відомстві звертають увагу на те, що учитель у своїй повсякденній діяльності в процесі підготовки до навчальних занять, проведення уроків та позакласних заходів фактично здійснює і науково-дослідницьку, і пошукову роботу з широкого спектру науково-методичних завдань.
"Принагідно звертаємо увагу на вимоги наказу МОН України від 27.05.2014 № 648 «Щодо припинення практики створення та вимагання від дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів документації та звітності, не передбаченої законодавством України», — наголошують у МОН, звертаючись до чиновників обласних державних адміністрацій, департаментів освіти і науки та інститутів післядипломної педагогічної освіти.
Також у Міністерстві освіти і науки доручили освітнім чиновникам керуватися вищезгаданим роз’ясненням, а також довести його зміст до відома працівників методичних служб, керівників навчальних закладів та педагогічних працівників.