За підсумками ЗНО-2015 до вишів не потраплять абітурієнти, які не продемонстрували мінімальний рівень знань.
Про це повідомив директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук.
«Ми повернули в українську освіту таке поняття, що екзамен, виявляється, можна не скласти. Це була чи не найбільша подія в ЗНО-2015», — сказав він.
Так, за даними УЦОЯО, з 256 тис. 23 абітурієнтів, що складали обов'язковий для вступу у ВНЗ предмет «Українська мова та література», не набрали порогового балу і, відповідно, не потраплять до вишів 22 тис. 610 осіб. «Іншими словами, кожен 10-ий випускник загальноосвітньої школи України не знає української мови в мінімальному необхідному обсязі», — наголосив Лікарчук.
Водночас 72 тис. із 241 тис. абітурієнтів, які складали ЗНО з трьох предметів, один тест не здали. Але у декого з них ще є невеликий шанс потрапити у виш — вони можуть подати два сертифікати та пройти творчий конкурс по одному з предметів. Загалом з тих осіб, які складали ЗНО з трьох та більше предметів, 70% подолали пороговий бал, сказав директор УЦОЯО.
Цьогорічне зовнішнє незалежне оцінювання, за словами Лікарчука, було чи не найскладнішим за останні роки і за змістом, і за кількісними показниками. Тим не менш не було зафіксовано жодного факту витоку інформації чи корупційних дій. Підвищився і рівень організації — жодної роботи не було втрачено, всі розпізнані та перевірені, кожен абітурієнт отримав свій результат.
Нинішнього року вперше було впроваджено два рівні складності ЗНО з української мови та літератури і математики. Як зазначив Лікарчук, тести поглибленого рівня складали добре підготовлені та вмотивовані абітурієнти, і це підтверджується їх результатами. Лише 2,6% учасників не змогли скласти поглиблений тест з української мови та літератури та 7,6% — з математики. Такий досвід дворівневого тестування у Центрі вважають вдалим і пропонують використовувати і надалі.
За словами директора Українського центру оцінювання якості освіти, в 2015 році вдалося оцінити справжній рівень знань випускників з української мови та літератури завдяки поєднанню державної підсумкової атестації та ЗНО. І з 2016 року таку ж схему оцінювання знань буде застосовано для складання іноземної мови та історії або математики.