chrome firefox opera safari iexplorer

Керування автомобілем на ожеледиці. Водії, будьте уважними

19 листопада 2015 о 14:00

Їзда в зимовий період має свої особливості, а правильний вибір шин грає вирішальну роль.

1. Багато автовласників вважають, що на льоду шина з великим «позашляховим» малюнком протектора тримає дорогу краще. Це помилка. На слизькому покритті краще «тримають» шини з дрібним насиченим малюнком протектора, а на чистому льоду глибина протектора взагалі не має великого значення. У даному випадку хороші еластичні шини радіального типу. Коефіцієнт їх зчеплення з льодом коливається від 0,15 до 0,2.

2. Найбільше шина прослизає на шорсткому льоду, ще більше на гладкому, а на горбистому, як бруківка, у неї взагалі мінімальний коефіцієнт зчеплення.

3. На слизькій дорозі коефіцієнт зчеплення сильно знижується, коли кочення шини замінюється ковзанням. Найкращим зчепленням шини з поверхнею вважається в момент переходу від кочення до прослизання. Найефективніше гальмувати, тримаючи колеса на межі юза.

4. На льоду краще гальмувати, натискаючи на педаль грубими ривками, ніж просто котиться юзом, тому що при заблокованих колесах, машина стає некерованою.

Саме так побудований принцип гальм АБС (антиблокувальної системи). Дія її досить проста. Коли колесо блокується, комп’ютер дає команду розгальмувати колесо. Це відбувається зі швидкістю 10-15 разів на секунду, тим самим виключено гальмування юзом, і зберігається контроль над автомобілем. Не радять відключати АБС, але й не варто покладати на неї всі надії, так як ефективність гальмування в більшості випадків залежить від зчеплення шин з дорогою.

5. Є ще один вид гальмування на слизькій дорозі, це гальмування двигуном. Йому віддають перевагу при гальмуванні на льоду, тому що воно забезпечує керованість автомобілем.

Гальмувати двигуном треба в такій послідовності:

скинути оберти двигуна, не вимикаючи зчеплення (педаль зчеплення у верхньому положенні);

натиснути зчеплення і включити нижчу передачу;

включити зчеплення (повернути педаль у верхнє положення).

Автомобіль збільшить обороти двигуна і почне плавно знижувати швидкість. У цей момент можна допомагати робочою гальмівною системою, тобто поєднати два види гальмування.

6. На повноприводному автомобілі спільне гальмування не актуально, тому що уповільнення коробкою передач буде діяти на всі колеса, а вирішальну роль буде грати зчеплення шин з поверхнею.

7. Можна застосувати ще один вид гальмування – це гальмування у сніговий вал. Напевно мало хто використовував такий вигляд, на відміну від попередніх двох, та й місцевість не скрізь дозволяє зробити це. Застосовувати його краще до середини зими, коли сніг ще не злежався. Таке гальмування може призвести до пошкоджень автомобіля, але, як кажуть, з двох бід доводиться вибирати одне.

8. Їзда по снігу також вимагає певних навичок. Спресований сніг під колесами зсувається, як тільки ви почнете повертати або гальмувати, а утрамбований передніми колесами сніг не дає можливості їхати рівно заднім колесам, і вони зіскакують з колії. Автомобіль стає некерованим. У таких умовах особливо важко керувати задньопривідним автомобілем.

9. У теплу погоду їхати по сльоті на широких, радіальних низькопрофільних шинах, навіть з гарним протектором буде складно, тому що велика пляма контакту не продавлює шар снігу і не забезпечує хороше зчеплення. У даній ситуації передньопривідні автомобілі виглядають набагато краще.

10. Є деякі особливості, яких необхідно дотримуватися при їзді на передньому приводі. На відміну від заднього приводу, машина добре управляється і дозволяє упевнено маневрувати. При проходженні слизького повороту не можна скидати газ, тому що машина слухняна в той момент, коли колеса створюють тягову силу. Але при гальмуванні автомобіль починає вести себе особливо, і це треба пам’ятати завжди.

11. Найкраще випробувати свій автомобіль на відкритому майданчику, щоб ви знали, як він поводиться на утрамбованому снігу і на льоду.

 

Джерело: Твоє місто
Розділи: Суспільство

28 грудня

Інші дати
Народився Данило Заболотний
(1866, с.Заболотне, Вінницька боласть – 1929) – український мікробіолог та епідеміолог, академік. В Одеському медичному інституті організував першу в світі кафедру епідеміології. Засновник Інституту мікробіології та епідеміології (нині Ін-т мікробіології і вірусології НАН України ім. Д.К.Заболотного).
Розгорнути
Народився Володимир Кульчицький
(1919, с. Кульчиці, Львівська область – 2009) – український правознавець. Автор численних досліджень та вузівських підручників з історії держави і права («Історія держави і права України. Академічний курс у 2-х томах», «Юридична науки і освіта в Україні» та ін.).
Розгорнути