Сьогодні, 112 років тому Пуччіні презентував свою оперу «Мадам Баттерфляй».
Після довгих вагань, кому довірити партію головної героїні, Чіо-чіо-сан, Пуччіні зупинив свій вибір на Розіні Сторкіо. 17 лютого 1904 р. відбулась прем'єра у одному з найбільших відомих світових театрів — «Ла Скалі» в Мілані . Прем'єра не була успішною. Це було страшним ударом для композитора. Пуччіні не хотів нікого бачити й ні з ким розмовляти, та друзям вдалося його переконати, що варто ще раз спробувати.
Зі зміною виконавиці головної ролі на українську співачку Соломію Крушельницьку, та деяких деталей (особливо в першій дії), а також із поділом двох актів на 3 частини (тобто практично на 3 акти) опера через 3 місяці мала тріумфальний успіх у театрі «Ґранде» в Брешії.
Рінальдо Кортопассі писав про повторну прем'єру в Брешії:
«Соломії було надано можливість проявити себе у Брешії. Йшлося про перемогу в боротьбі за завоювання втраченого прапора, за поновлення лаврового вінка, з якого пообскубували листя. Утвір Пуччіні „Мадам Баттерфляй“, тендітний і барвистий метелик, по невдалому хрещенні в Мілані зажадав тепер апеляційного суду в Брешії, суду, який би вирішив його подальшу долю. І співачка відродила метелика, що його придушила публіка „Ла Скала“. Якщо опера Пуччіні — чарівна спокусниця наївних і ніжних сердець — кружляє в неослабленому ритмі по сценах усіх оперних театрів світу, це сталося завдяки перемозі у Брешії, яку здобула Соломія Крушельницька, зробивши можливим цей злет і політ».
Безмежно вдячний композитор підписав Соломії Крушельницькій свій фотопортрет:
«Найчудовнішій та найчарівнішій Баттерфляй. Джакомо Пуччіні. Торре дель Лаґо, 1904 р.»