chrome firefox opera safari iexplorer

Дорожня поліція розпочинає патрулювати українські траси

12 червня 2017 о 10:16

Дорожня патрульна поліція нестиме службу на трасах міжнародного і національного значення.

Про це на брифінгу заявив заступник голови патрульної поліції України Олексій Білошицький, повідомляє ZIK з посиланням на «112.ua».

«Дорожня патрульна поліція – це не окремий підрозділ, це такі ж патрульні поліцейські, які несуть службу на вулицях міст. Так само вони будуть нести службу на трасах міжнародного і національного значення. Ніякої окремої структури чи окремого підрозділу немає», – сказав він.

Зазначається, що патрульні поліцейські будуть нести службу на трасах міжнародного та національного значення, будуть реагувати не тільки на порушення безпеки дорожнього руху, громадської безпеки, а також будуть реагувати на повідомлення про правопорушення, які їм будуть передаватися, якщо це місце буде перебувати уздовж їх маршруту патрулювання.

В Україні з 12 червня запускають перші патрулі дорожньої патрульної поліції.

Причин для зупинки авто лише дев'ять

У Нацiональнiй полiцiї назвали вичерпний перелiк причин, якi дають пiдставу для того, щоб зупинити водiя. Виявилося, є дев'ять таких випадкiв, i вони передбаченi пунктами 1-9 частини першої статтi 35 Закону України «Про Нацiональну полiцiю», пише газета «Експрес». 

Перелiк є остаточним. Якi ж нюанси слiд враховувати водiям у кожному такому випадку зупинки? Про це ми запитали Володимира Караваєва, заступника голови координацiйної ради загальнонацiонального Форуму безпеки дорожнього руху.

Перша причина для зупинки полiцейським — якщо водiй порушив Правила дорожнього руху. Що при тiм варто пам'ятати?

— Тут я б радив водiєвi вивчити обставини порушення ПДР, у якому його звинувачує працівник полiції, — каже Володимир Караваєв. — У нас ще з часiв ДАI повелося так, що дорожнi знаки можуть суперечити один одному чи розмiтцi. Зазвичай полiцiянти й чатують на водiїв у таких мiсцях. Тож, дiзнавшись, у чому вас звинувачують, ретельно з'ясуйте всi обставини та зафiксуйте їх за допомогою фото та вiдео.

— Причина друга — є очевиднi ознаки, що свiдчать про технiчну несправнiсть транспортного засобу. Як це — очевиднi?

— Тут, справді, ключове слово — «очевиднi». Тобто, якщо бампер вiдпав, номерний знак загубився, не свiтять фари чи повороти, зрозумiло, що авто технiчно несправне. — Але слiд пам'ятати, що полiцейський не є технiчним експертом, — каже Володимир Караваєв. — Тому вiн не може зупинити водiя, наприклад, на пiдставi: «У вас двигун якось не так працює». Технiчну несправнiсть має бути видно неозброєним оком, i вона повинна бути зрозумiла неспецiалiстовi.

— Третя причина — є iнформацiя, що свiдчить про причетнiсть водiя або пасажирiв транспортного засобу до скоєння дорожньо-транспортної пригоди. А вигадати не можуть?

— Полiцейський повинен пояснити, яке правопорушення скоєне, за яких обставин, якi докази цього. — Четверта причина — транспортний засiб перебуває в розшуку. Якi докази повиннi для цього мати полiцейськi? У розшуку автомобiль може бути, якщо вiн викрадений або внесений у базу даних «Рубiж» на вимогу виконавчої служби. Якщо машину розшукують виконавцi, то полiцейський щонайменше повинен назвати водiєвi номер постанови про вiдкриття виконавчого провадження.

— П'ятою причиною є потреба здiйснити опитування водiя чи пасажирiв про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримiнального чи адмiнiстративного правопорушення, свiдками якого вони є або могли бути. Якi нюанси тут?

— Тут слiд мати на увазi, що часто правоохоронцi грiшать тим, що залучають як свiдкiв людей, якi насправдi нiчого не бачили. Якщо ви не бачили, як сталися ДТП чи iнше правопорушення, не пiдписуйтесь як свiдок. Iнакше ви можете пiдставити iншого водiя. Якщо ж справдi бачили щось i можете засвiдчити, то, звичайно, свiдчення давати треба.

— Причина шоста — треба залучити водiя транспортного засобу до надання допомоги iншим учасникам дорожнього руху або полiцейським чи як свiдка пiд час оформлення протоколiв про адмiнiстративнi правопорушення або матерiалiв ДТП. Тут усе зрозумiло?

— Так. А щодо допомоги, то тут є нюанси, якщо йдеться про медичну допомогу. У нас нiби й вчать водiїв надавати першу допомогу, але не всi її вмiють надавати. У багатьох країнах це, наприклад, просто заборонено. Тобто, якщо водiй не є медиком, йому заборонено рухати потерпiлого, iнакше можна лишень нашкодити. Тож слiд враховувати й це.

— Сьома причина — уповноважений орган державної влади ухвалив рiшення про обмеження або заборону руху. Про що йдеться?

— Тут зрозумiло, що йдеться про перекриття чи обмеження руху через якiсь ремонтi роботи, заходи тощо. Полiцейський повинен чiтко пояснити, чому та хто перекрив рух, i розповiсти, як можна об'їхати.

— Восьма причина — спосiб закрiплення вантажу на транспортному засобi створює небезпеку для iнших учасникiв дорожнього руху. Правильно?

— Звiсно, безпека понад усе. Зрозумiло, якщо є загроза, що з машини впаде якась колода, то треба зупинитись й усунути загрозу.

I остання причина - — порушення порядку визначення та використання на транспортному засобi спецiальних свiтлових або звукових сигнальних пристроїв. Це про спецсигнали?

— Так, використання спецсигналiв врегульоване законодавчо, i є перелiк тих, хто має право ними користуватися. Такi сигнали передбаченi й державними стандартами. Але тут є нюанс. Наприклад, встановив водiй якусь «крякалку», не передбачену ДСТУ, i притягнути його за незаконне використання спецсигналу неможливо, бо «крякалка» не вiдповiдає ДСТУ i формально не є спецсигналом.

— А якого загального правила ви б порадили дотримуватися водiям, коли їх зупиняють полiцейськi? 

— У нас останнiм часом багато говорять про презумпцiю правоти полiцейського, i полiцейськi досить часто пересмикують закон та кажуть: «Ми складемо на вас протокол, а ви вже в судi будете доводити, що невинуватi». Слiд розумiти: громадянин нiчого в судi не зобов'язаний доводити. Навпаки — полiцейськi повиннi доводити його вину, надавати докази. Людина нiкому нiчого не зобов'язана доводити й має право на оскарження дiй полiцiї. От про це завжди слiд пам'ятати.

Розділи: Суспільство

23 листопада

Інші дати
23 листопада відзначають:
  • День без покупок.
  • Чорна п’ятниця.
Розгорнути
Олександр Івченко
1903 – авіаконструктор, керівник розробки поршневих, пізніше турбореактивних двигунів для багатьох типів літаків, в т. ч. і літаків Як-40 і Ан-24. 1959 р. створив і очолив самостійне дослідне підприємство – Запорізьке машинобудівне конструкторське бюро «Прогрес», з 1963 – його генеральний конструктор.
Розгорнути
Народився Микола Бунге
(1823, м.Київ – 1902) – вчений-економіст, державний діяч. Голова Кабінету Міністрів Російської імперії з 1887 до 1895 рр. За його керування бюджет вперше дістає статус документу обов'язкового до виконання всіма відомствами. У 1887 році добився скасування подушної податі з селян, за його ініціативою введено правила, що регламентували умови праці фабричних працівників. Підтримка М.Бунге розвитку індустрії України, іноземні інвестиції подвоїли видобуток вугілля в Донбасі та активно розвивали залізорудну промисловість Криворіжжя.
Розгорнути
Народився Микола Носов
(1908, м.Київ – 1976) – радянський письменник, автор знаменитої трилогії «Незнайко».
Розгорнути