Верховна Рада не підтримала зміни до 21 статті Закону України «Про рекламу», якими пропонувалося обмежити рекламу лікарських засобів, зокрема на українському ТБ.
Автори заборони неконтрольованої реклами лікарських засобів наголошували, що нав’язування медикаментів, які начебто повинні допомагати при лікуванні від усіх захворювань, насправді лише шкодить людям.
Вищезазначена реклама викликає у людей впевненість, що лікарі їм не потрібні. Навіщо витрачати час на їх відвідування? Люди й самі тепер знають, які ліки їм приймати та як себе лікувати. Тому й займаються самолікуванням, яке нерідко призводить до невідворотної шкоди здоров’ю, а в окремих випадках може коштувати життя.
У зв’язку з цим пропонувалось дозволити розміщення і розповсюдження реклами лікарських засобів лише у відповідних спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, або шляхом розміщення внутрішньої реклами у закладах охорони здоров’я, аптечних закладах, а також розповсюджуватися на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.
Проте у виробників лікарських засобів, очевидно, є потужне лоббі у «будівлі під куполом», адже за обмеження неконтрольованої реклами ліків проголосувало лише 69 з необхідних 226 депутатів.
Тож поки що, на жаль, багато українців й надалі звертатимуться за порадами щодо лікування не до кваліфікованого лікаря, який до того ж за протиправні дії щодо пацієнта несе юридичну відповідальність, а до рекламного ролика.
Майя Заховайко, «Рідна країна»