chrome firefox opera safari iexplorer

День відкритих дверей на «Мамаєвій Слободі»

Дата події:09 лютого 2012
Місце події:«Мамаєва Слобода», (м. Київ, вул. М. Донця, 2)
Більше про подію:

Рік тому – 9 лютого 2011 року було проголошено «Козацьку Спадкову Духовну Республіку» на «Мамаєвій Слободі».

Метою проголошення є консолідація всіх українців які вважають себе козаками та готові не на словах, а на ділі засвідчити тяглість гетьмансько-державницької традиції.

Цей день, 9 лютого, є дуже важливим та знаковим для української історії, адже в 1648 році, саме 9 лютого, на Запорозькій Січі було обрано Гетьманом Богдана-Зиновія Хмельницького.

Таким чином, проголошення в цей день 2011 року, тобто через 363 роки «Козацької Спадкової Духовної Республіки» на «Мамаєвій Слободі» має на меті засвідчити тяглість козацько-державницької та духовної традиції давніх козацьких родів нині на Україні сущих.

За рік свого існування, для консолідації та пробудження генетичної пам`яті українців, «Козацька Спадкова Духовна Республіка» здійснила близько півсотні заходів загальнодержавного рівня, серед яких: Перший та Другий Міжнародний Український Літературний конкурс «Козацька балачка», фестиваль «Ігри чубатих слов`ян», фестиваль традиційної польської та кримськотатарської культури «Козацький розгардіяш», свято «День черемхи», фестиваль «Віншування Суботова», змагання з «Української національної боротьби на поясах», свята «День калини» та «День української козачки», фестиваль «Україна — країна найсильніших людей: святкування 140-річчя з Дня народження Івана Піддубного», Третя та Четверта «Країна мрій Різдвяна» та багато інших заходів які відвідало більш ніж 100 000 гостей.

З цього кола можна виокремити «Другий Міжнародний лицарський турнір «Шабля «Козака Мамая» на адресу якого надійшов вітальний лист Президента України пана Віктора Федоровича ЯНУКОВИЧА.

Така державницька підтримка Гаранта Конституції України практичної форми реалізації українського національно-культурного відродження, якою є «Мамаєва Слобода» є знаковою та вселяє оптимістичні надії в діяльність «Козацької Спадкової Духовної Республіки», адже «Мамаєва Слобода» є практичною формою реалізації основного закону України (Конституції), котра, зокрема, гарантує розвиток української нації, традицій та культури...

За переказами, коли обирали перших кошових Отаманів та Гетьманів на Запорозькій Січі, їм в руки давали не золотоковану цяцьковану рубінами булаву, а звичайну, зрізану в лузі комишину. При цьому, обранцю мастили голову сирою землею, аби він пам`ятав, що «з землі вийшов, у землю і піде…». Однак ота комишина, стиснута в дужій козацькій руці, наділяла обранця надзвичайною владою над козацьким товариством. Саме вона, а не пізніше золота булава, і була отим живим енергетичним символом надзвичайної духовної сили та влади кошового Отамана чи Гетьмана. Змахнувши нею, він будь-якого свавільця міг скарати на горло, або ж послати сотні козаків на вірну смерть, жертвуючи їх заради козацької України, прав та вольностей.

За давніми козацькими традиціями, аби бути козаком, слід було не тільки майстерно володіти всіма видами відомої на той час зброї, але й обов`язковою умовою було те, що кандидат, якщо він був іноземцем, приміром французом чи шотландцем, турком або мадяром, повинен був прийняти православ`я. За свідченнями істориків, відомі факти вступу до козацького товариства навіть одного китайця. Також обов`язковою умовою було володіння «козацькою балачкою», себто українською мовою. Особи, які не приймали православного хрещення й не розмовляли, або ж ігнорували «козацьку балачку», не приймались до козацького товариства «Війська Запорозького Низового». Цебто, якщо бажаючий долучитись до козацького товариства не є православним і не читає «Отче наш» козацькою мовою, то в часи Богдана-Зиновія Хмельницького таку особу не могли зарахувати до козацтва.

Ще до 1918 року серед мешканців колишньої гетьманської резиденції в селі Суботові, що біля Чигирина, в пам`ять про великого Гетьмана й «золоті часи» козаччини існувала таємна сакральна традиція, яка полягала в тому, що кожного року, на Петра, на одному з малоприступних численних островів серед плавнів річки Тясмин, далеко від людського ока та московських жандармських вивідувачів, суботівські «діди», праправнуки особистої гвардії Богдана Хмельницького, збиралися на символічну військову Раду. І на тій таємній Раді «козацьких правнуків», прості селяни обирали серед себе …гетьмана і козацьку старшину – осавула, писаря, суддю, скарбника й полковників! Обирали наші прадіди й доручали їм знаки їхньої гідності – козацькі клейноди – оту символічну козацьку комишину – первісний символ влади як незмінність гетьманської традиції на України під час московської окупації. Про ці вибори знали тільки вибрані суботівські «діди», решта ж суботівців знала тільки про те, що «дідів» треба слухати й не вільно в них ні про що запитувати, бо так воно «од старих часів ведеться». Так-бо, вмираючи, заповідав своїм суботівським козакам сам Богдан-Зиновій Хмель, щоб якщо станеться яка лиха година, то вони мають «пильно переховувати» для нього владу і клейноди, аж доки він по них «не зголоситься». Самі «діди» аж до 1918 року свято вірили, що мине московська окупація і що в козацькій Україні має знову «об`явитися» Гетьман-Богдан, що він видасть «золоту грамоту», приверне «людям» давній «козацький присуд» і буде гетьманувати в Україні – сам він і його діти – «доки сонця – світу».

9 лютого – Святкування Першої річниці проголошення «Козацької Спадкової Духовної Республіки» на «Мамаєвій Слободі».
 

День відкритих дверей! Всім бажаючим вхід вільний (безоплатний).
10-30 – Святочний молебень в козацькій церкві Покрова Пресвятої Богородиці.
11-00 – Урочистості в «Войськовій скарбниці» за участі Заслуженого артиста України, відомого кобзаря Тараса Компаніченка.
11-30 – Оголошення офіційного виклику лицарським командам із Європи: Швеції, Італії, Польщі, Туреччини, Франції та АР Крим на поєдинок у Третьому Міжнародному лицарському турнірі «Шабля «Козака Мамая», котрий відбудеться 7,8 та 9 липня 2012 р.
11-35 — Оголошення виклику козакам Всевеликого Війська Донського Російської Федерації на «Третій поєдинок честі», проведення якого заплановано на 14 жовтня 2012 р.
12-00 – Продовження святкування: козацький куліш, ярмарок народних майстрів.
19-00 – У приміщенні «Войськової скарбниці» відбудеться Творчий вечір Заслуженого артиста України, відомого кобзаря Тараса Компаніченка.

Під час проведення урочистостей українські козаки офіційно проголосять виклик командам із Швеції, Італії, Польщі, АР Крим та Турції на «Третій Міжнародний Великий лицарський турнір «Шабля «Козака Мамая», що пройде 7,8 та 9 липня 2012 року на «Мамаєвій Слободі».

«Третій Міжнародний Великий лицарський турнір «Шабля «Козака Мамая» це ще один крок до повернення України в коло європейських цінностей. І цей крок є надзвичайно важливим, адже цього року проходить ще й знакова для України подія: чемпіонат із футболу ЄВРО-2012.

Три символічні кроки вперед, тобто назад до Європи – 7,8 та 9 липня 2012 року в козацькому селищі «Мамаєва Слобода» під час лицарського турніру здійсняться за участі гонорових всесвітньо знаних лицарів з Європи:

Польщі — під началом хорунжого Лещінського Павєла Аполінарського з міста Лєшно Великопольського воєводства.

Швеції — Норманського Лицарського загону на чолі з лицарем Альфом Кьєльстромом на прізвисько Вольфхед (вовча голова).

Італії — Команду «Кавалєрі ді Ареццо» очолюватиме багаторазовий чемпіон Європи сеньйор Маріо Капаччі.

АР Крим — чамбул (підрозділ) кримськотатарських вершників з міста Бахчисарая – давньої столиці Кримсько-татарського ханства — на чолі з джигітом Мусою.

Республіка Туреччина – презентуватиме команда зі Стамбула.

Наддніпрянську Україну представлятиме козацький підрозділ під орудою Наказного отамана пана Олега Юрчишина (каскадерська команда якого є найкращою в Європі й неодноразово підіймала український прапор перед королевою Великобританії Єлизаветою ІІ). А також є переможцями Першого (2010р.) та Другого (2011р.) лицарських турнірів «Шабля «Козака Мамая».

Також повідомляємо всіх українців , що спираючись на своє спадкове право, козаки «Мамаєвої Слободи» вже втретє викличуть на поєдинок честі козаків Всевеликого Війська Донського Російської Федерації. Третій поєдинок честі заплановано провести на Покрову 14 жовтня 2012 року.

Доводимо до відома, що на перший виклик у «Поєдинку честі» 2010 року, рівно як і на другий виклик у 2011 році козаки Російської Федерації не з`явились і їм два роки поспіль оголошувалась технічна поразка за неявку на поєдинок.
Аби і цього разу російські козаки не знехтували нашим дружнім викликом на «Поєдинок честі», Козацька Спадкова Духовна Республіка на «Мамаєвій Слободі» використає свій дипломатичний ресурс, так як це здавна робили наші прадіди на Запорозькій Січі. Отож, керуючись звичаєвим козацьким правом, дарованим нам, українським козакам Господом Богом, крім запрошення Головному Отаману козацьких військ Російської Федерації пану Водолацькому В.П., ми надішлемо лист Послу Російської Федерації в Україні пану Зурабову М.Ю.

І що саме головне, офіційно звернемось до Прем`єр-міністра Російської Федерації пана Володимира ПУТІНА, аби він знайшов за можливе використати свій авторитет та вплив й допоміг в організації дружнього козацького поєдинку між українськими та російськими козаками на «Мамаєвій Слободі» на Покрову 14 жовтня 2012 року.

Також ми звернемось до Президента України пана Віктора Федоровича ЯНУКОВИЧА, аби він взяв під свій високий патронат наші козацькі потуги — жити на прадідівській землі власним національно-культурним життям!

Батьку, прости гріхи наші, ми каємось! Благослови добре діло зробити! Во ім`я Отця і Сина і Святого Духа. Амінь.

27 грудня

Інші дати
День пам’яті Мелетія Смотрицького
(1577, Хмельницька область - 1633) — світське ім'я Максим Герасимович, письменник, церковний і освітній діяч, український мовознавець, праці якого вплинули на розвиток східнослов'янських мов. Автор «Граматики слов'янської» (1619), що систематизувала церковнослов'янську мову.
«Не віра робить Русина русином, Поляка поляком, Литвина литвином, а народження і кров руська, польська і литовська». (Мелетій Смотрицький)
Розгорнути
Народився Василь Ємець
(1890, с.Шарівка, Харківська область – 1982) – бандуриста-віртуоза, бандурного майстра, історика, письменника. На своїй бандурі виконував транскрипції творів Бетховена, Чайковського, Дворжака і мріяв поставити її поруч арфи, скрипки, піаніно.
Розгорнути