1 квітня набуває чинності розпорядження Кабміну, за яким стоянкою вважається тільки те місце, де встановлений паркомат.
Таким чином, на стоянки без паркоматів такими не вважатимуться, а отже, і брати гроші з автомобілістів ніхто не має права, пише «Комсомольська правда».
Рішення про необхідність обладнати парковки автоматами, щоб подолати корупцією і наповнювати бюджет, уряд прийняв ще у 2009 році. Згідно з документом, за три роки всі стоянки в країні повинні бути обладнані спеціальними платіжними терміналами.
Однак з того часу у Києві встановили лише 55 паркоматів (з розрахунку один на десять місць). Виходить, брати гроші за законом можуть тільки за 550 паркомісць.
«З 1 квітня, якщо на стоянці нема паркомата, то немає законних підстав платити за паркову. Якщо раніше парковкою вважали ділянку дороги, відокремлену синьою лінією зі спеціальним знаком, то тепер обов'язкова ще й наявність паркомата», — запевнив юрист Любомир Дроздовський, який займається питаннями паркування.
За його словами, якщо співробітник «Київтранспарксервісу» вимагатиме з вас гроші, а ви відмовляєтеся платити, то паркувальник може скласти акт у присутності двох свідків і передати його в суд.
«Жодного разу не чув, щоб „Київтранспарксервіс“ судився з водіями. Наприклад, за несплату однієї години стоянки в центрі міста (10 гривень) подавати в суд не вигідно: тільки держмито становить 215 гривень плюс конверт з маркою, плюс робота юриста», — пояснив Дроздовський.
Окремим пунктом розпорядження прописані платні стоянки на територіях, взятих в оренду. Наприклад, перед супермаркетом або біля аеропорту «Бориспіль». Там платити доведеться і надалі.
Водночас попри закон, паркувальники впевнені, що працюватимуть як і раніше, і втратити роботу (якщо оплата стане безготівковою, то і паркувальники не потрібні) не бояться.
«Керівництво нас поки не попереджало, як і раніше продаємо талони», — здивувався співробітник «Київтранспарксервісу» Вадим, який працює на вулиці Лютеранській.
«Вони там нагорі щось приймають, скасовують. Моя справа – слухати керівництво. Мені сказали, що до кінця року талони будуть діяти», — сказав паркувальник на вулиці Пушкінській.
Той факт, що паркомати так і не закуплені, в «Київтранспарксервісі» пояснюють двома причинами: перша – дорого (хоча, за словами виробників, окупаються паркомати досить швидко). Наприклад, один термінал одеського виробництва коштує 41 тис. грн. Розрахований він на 20 машино-місць. За словами представника цієї компанії Миколи Рахуба, окупиться він у Києві приблизно за 4-5 місяців.
Друга – закуповувати паркомати немає сенсу, поки в Адмінкодекс не внесуть зміни про підвищення штрафів за несплату стоянки. Адже зараз змусити водія платити неможливо.