Перший в Україні пішохідний перехід із тривимірним ефектом створили в Дніпропетровську. Для експерименту обрали автошлях на виїзді з міста, де, зазвичай, водії перевищують швидкість. Місце вибрали невипадково — неподалік розташований навчальний заклад.
Студентка транспортно-економічного коледжу Анастасія Пономар щодня перетинає Запорізьке шосе. Дівчина каже - зазвичай їй доводиться перебігати дорогу, адже водії не завжди пригальмовують на пішохідному переході. Зебра у 3D дівчині до вподоби.
Анастасія Пономар: "Переходить приятней. Всегда перебегают. Не знаю, может водителям как-то оно поможет".
Поекспериментувати з об'ємною пішохідною доріжкою вирішили на околиці міста. За спеціальною технологією на асфальт наклеїли плівку. Вона і створює ефект об'єму. Такі розмітки успішно використують у Росії і Білорусі.
Олександр Жиленков, генеральний директор компанії, яка наносила розмітку: "Объемный эффект 3D получается за счет цветовой гаммы белый-красный-желтый. Плюс определенные углы наклонов этих всех трапеций-треугольников, за счет этого возникает еффект объема".
Водії оцінили переваги оновленої «зебри». Кажуть – різнокольорову об’ємну розмітку видно здалеку.
Роман, водій: "Этот переход я заметил со ста метров, обычно я замечаю метров с 20".
Костянтин, водій: "Он привлекает больше внимания. Не знаю, на сколько лучше, для опытного водителя он привлекает внимание из далека, для неопытного — можно на него засмотреться и меньше обращать внимание на дорожную ситуацию".
Наскільки ефективне ноу-хау — працівники ДАІ обіцяють оцінити через три місяці. А наступного року звітуватимуть міністру — чи варто робити такі пішохідні переходи на шляхах всієї країни.
Олександр Бугайов, старший інспектор відділу обласного управління ДАІ у Дніпропетровській області: "Если она докажет свою эффективность, со стороны Госавтоинспекции, управления внутренних дел, будет подано на рассмотрение и внесены необходимые изменения в госстандарт по разметке, после этого можно будет говорить о нанесении данного вида разметки по всей территории Украины".
Експериментальна розмітка коштувала 50 тисяч гривень, половину з цих витрат взяла на себе фірма, яка виконувала роботи.