У Києві різко “активізувалися” приватні перевізники. Відразу 11 приватних перевізників оголосили про підвищення цін на проїзд. А днями президент Асоціації перевізників Валерій Липецький заявив про готовність столичних маршрутників оголосити страйк, передає УНН.
Формальним приводом для страйку може стати скасування маршрутів № 240, 241, 243 на Лісовому масиві і заміна приватників комунальним транспортом. Нагадаємо, що голова КМДА Олександр Попов оголосив, що має намір з часом замінити маршрутки комунальним транспортом, оскільки він безпечніше і комфортніше, а також безкоштовно перевозить пільгові категорії киян. Для цієї мети місто масово закуповує нові автобуси, тролейбуси і трамваї, які поступово витісняють маршрутки з вулиць Києва.
Однак, на думку спостерігачів, причини “активізації” приватників лежать дещо глибше звичайного невдоволення новою політикою міської влади. За деякими даними, нещодавно відбулося ряд зустрічей довірених осіб власника корпорації “Богдан” Петра Порошенка зі столичними перевізниками. Маршрутники прозоро натякнули, що зацікавлені у взаємовигідній розширенні співпраці в майбутньому. Приватники, вже втратили солідні прибутки через політику нинішнього глави КМДА, натяк зрозуміли з півслова, і відповідні дії не змусили себе чекати.
При цьому експерти підкреслюють, що підняття тарифів вигідно майбутнім кандидатам від опозиції, так само як і транспортний колапс, який можуть організувати маршрутники в разі страйку. Що ж стосується вигоди приватників, то вона також очевидна. Не можна виключати, що “реформи” саме в транспортній сфері, де у Порошенка серйозний бізнес-інтерес, — одна з ключових причин його можливого походу на вибори. Можливо, в разі його перемоги місто взагалі відмовиться від комунального транспорту, посилаючись на неможливість його дотувати. І Київ повністю віддадуть маршрутників.