Система продажу квитків на матчі Євро-2012 побудована УЄФА таким чином, щоб збільшити відвідуваність матчів і нівелювати шанси на спекуляцію та фальсифікацію перепусток на стадіони.
Семінар на тему розповсюдження квитків, що відбувся цього тижня в Києві та Варшаві, розкрив деталі продажу, процедури замовлення квитків на сайті uefa.com, механізм оплати та отримання.
Загалом, готуючи до продажу близько 1,4 мільйони квитків, УЄФА наголошує, що розраховує на 95% відвідуваність матчів.
Якщо від загальної маси відняти такі категорії, як сім’я УЄФА, VIP-гості, пакети гостинності, інформаційні партнери, комерційні особи, національні федерації, у вільний продаж надійде лише 41% – тобто 500 тисяч квитків.
Водночас, цього разу Європейський футбольний союз вирішив подбати про місцевих вболівальників, виділивши їм квоту на кожен матч у дві тисячі перепусток. Саме місцеві фани, на думку організаторів першості, забезпечать 60-70% відвідуваності матчів.
Процедура продажу квитків: 8 етапів
Процедура продажу квитків на матчі чемпіонату Євро-2012, що пройде на полях України і Польщі, проходитиме у кілька етапів.
Так від 1 лютого на спеціальному порталі УЄФА розпочалася реєстрація для охочих придбати пропуски на матчі, яка триватиме протягом місяця. З 1 по 31 березня організатори турніру прийматимуть замовлення на білети.
Опрацювання заявок триватиме два тижні і вже в квітні 2011 року відбудеться лотерея, за результатами якої визначаться володарів білетів. Щасливчики отримають відповідні ваучери, що згодом можна буде обміняти на квитки.
Окрему лотерею буде проведено серед мешканців приймаючих міст, квота на кожний матч турніру для яких складе 2000 квитків.
Як розповіли організатори семінару, Євро-2012 стане першим турніром, під час якого працюватиме офіційна платформа перепродажу білетів. Етап перепродажу триватиме влітку 2011-го.
В грудні після жеребкування фінальної частини турніру оплата замовлених комплектів квитків «слідом за своєю командою». Наприкінці березня 2012 розпочнеться друк квитків на матчі Євро. Отримати перепустки на руки вболівальники зможуть лише за два тижні до старту турніру, обмінявши на них електронні ваучери.
Реєстрація до 28 лютого
Реєстраційна форма знаходиться за адресою https://ticketing.uefa.com/euro2012-ua/default.aspx, а створення облікового запису, який знадобиться для замовлення перепусток на поєдинки європершості, займає мінімум часу.
Портал з продажу квитків Євро-2012 доступний шістьма мовами – українською, польською, російською, англійською, німецькою, французькою. Вибравши зручний для вас варіант і натиснувши на кнопку «Створити обліковий запис», ви потрапляєте на власне форму реєстрації майбутнього замовника бажаних перепусток на матчі чемпіонату.
Зверніть увагу! Замовником квитка можна стати лише набувши повноліття. Крім того, усі занесені особисті данні (номер паспорту, дата народження, місце проживання тощо) повинні відповідати дійсності. За цим в УЄФА пильно стежать. Тож, якщо ви спробуєте схитрувати, неодмінно опинитесь у числі «відмовників». Скажімо, на минулій континентальній першості УЄФА відхилив близько 2 мільйонів заявок!
Заповнивши усі поля форми реєстрації та завершивши процедуру, перевірте власну електронну пошту, що її адресу вказали у відповідному полі. Якщо все було зроблено вірно, ви отримаєте лист, за допомогою якого необхідно активувати обліковий запис, натиснувши на відповідне посилання.
Обов’язково запам’ятайте особистий номер, що було присвоєно вам програмою. Саме за допомогою нього та вказаного вами пароля, ви зможете входити у розділ замовлення квитків-2012.
Ціни: 30-600 євро
Скільки коштуватиме квиток на Євро, УЄФА повідомив у загальних цифрах. Названа широка вилка – від 30 до 600 євро – не дає зрозуміти, скажімо, середню категорію цін. Загадкою залишається найцікавіше – скільки коштуватимуть квитки на фінальний матч на київському НСК «Олімпійський».
За аналогією першості чотирирічної давнини, що проходила в Австрії та Швейцарії, організатори Євро-2012 запропонують вболівальникам три групи пропусків на футбольні матчі.
Найдорожча, перша категорія квитків з місцями на центральну трибуну та трибуну навпроти. У цій категорії місця на фінальний матч і коштуватимуть 600 євро.
Друга (середня цінова категорія) – бокові трибуни та місця на верхньому ярусі трибун за воротами.
Третя, найдешевша категорія, що починається з 30 євро на групові матчі, захоплює місця на нижньому ярусі заворотніх трибун.
Інформацію про те, скільки коштуватимуть квитки на фінальний матч, чиновники УЄФА поки розголошувати відмовляються. Водночас, як пояснив операційний директор УЄФА Мартін Каллен, у вільний продаж надійде 24 600 «фінальних» квитків – 41% від загальної місткості стадіону.
Це число може зрости після здачі в експлуатацію київської арени, яка розрахована на 69 004 місць. Поки арена не готова, УЄФА робить розрахунки, виходячи з місткості 60 тисяч.
Безпека: 5 способів захисту від «чорного» ринку
У системі продажу квитків на Євро-2012 головний акцент зроблено на заходах безпеки від підробки і спекуляцій. Для її забезпечення організатори турніру вдалися до наступних заходів безпеки.
По-перше, процедура продажу буде проходити виключно на офіційному сайті Європейського футбольного союзу – UEFA EURO 2012 Ticket Portal. Очільники УЄФА вкотре наголосили: «Купувати квитки на матчі континентального чемпіонату потрібно лише на сайті УЄФА. Інші сайти не мають жодного квитка для продажу на цей турнір». Досвід проведення чемпіонатів засвідчив, що ефективніше розповсюджувати перепустки на матчі безпосередньо в руки вболівальникам.
По-друге, продаж відбуватиметься протягом однієї фази. Як наголосили організатори турніру, це оптимальна форма розповсюдження. Зареєструватись і відправити заявку на квиток можна виключно в період з 1 по 31 березня 2011 року.
По-третє, щоб убезпечитись від спекуляцій, УЄФА має намір продавати не більше 4 квитків на матч в одні руки, щоб закрити їх вихід на «чорний» ринок. При продажу одному зареєстрованому клієнту будуть діяти обмеження, пов’язані з пересуванням — адже один вболівальник не зможе дивитися в один день два матчі одночасно. Таким чином кожен клієнт може максимально купити 76 квитків.
Бажаючі придбати квиток зможуть їх замовити тільки в одній ціновій категорії на кожен матч, а замовлення на 2 матчі, які будуть проходити в один день, від одного вболівальника прийматися не будуть. Крім того, індивідуальні квитки не будуть продаватися юридичним особам.
По-четверте, враховуючи великий ажіотаж довкола теми перепусток на матчі Євро, квитки розіграють за принципом лотереї. Цю процедуру УЄФА обіцяє провести чесно і прозоро, в присутності нотаріату. Тоді й визначаться щасливі власники квитків на матчі фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року.
І п’яте. УЄФА вперше вдався до офіційної процедури перепродажу, яка відбуватиметься також тільки через сайт УЄФА. Як пояснив в коментарі Інформаційному центру «Україна-2012» менеджер з продажу квитків УЄФА Райнер Берак, цей сервіс буде запущено на сторінці продажу квитків вже влітку, з 1 липня 2011. Для перепродажу є дві обов’язкові умови: квиток може бути продано тільки за номінальною ціною, і операція проходитиме анонімно.
«Після того, як 1 липня стартує перепродаж квитків, ви вводите дані стосовно того квитка, який хочете продати. З іншого боку людина, яка шукає саме такий квиток, отримає інформацію про можливість купівлі. Але сервіс влаштовано таким чином, що ви не вступаєте з ним в безпосередній контакт», – пояснив менеджер УЄФА. Водночас організатори турніру сподіваються, що відсоток перепродажу буде мізерний.
Загалом же УЄФА робить акцент на стрункій процедурі продажу, який відбуватиметься в вісім етапів. Самі ж квитки вболівальники отримають на руки за два тижні до старту турніру. Тоді ж стане відомо, як виглядатиме перепустка на матчі Євро-2012 – це також один з запобіжних заходів від підробки і фальсифікацій перепусток на матчі ЧЄ.
Квитки видаватиме компанія-дистриб’ютор
Для обміну ваучерів на реальні квитки на матчі Євро-2012 Європейський футбольний союз планує залучити одну з провідних світових компаній з дистрибуції. «Компанія-партнер поки не визначена, але це буде щось на подобі PHL, TNT чи іншої мобільної компанії, що спеціалізується на розповсюдженні», – пояснив в коментарі Інформаційному центру «Україна-2012» менеджер з продажу квитків УЄФА Райнер Берак.
За його словами, компанія-партнер розмістить мережу кіосків в масових місцях, близьких до стадіону, в яких відбуватиметься обмін ваучерів на квитки. У випадку індивідуальних квитків відбуватиметься звичайний обмін. Для квитків «Разом з командою», вболівальникам у конверті з квитком видаватимуть ваучер на наступну гру з улюбленою командою.
«Якщо команда проходить вище, ви обмінюєте його на квиток вже в іншому місті, де буде проходити матч. Якщо ж ні – вболівальнику будуть компенсовані кошти з боку УЄФА», – пояснив Райнер Берак.
Вболівальники: 8 цільових груп
1,4 мільйона квитків на матчі чемпіонату Європи-2012 розподілять серед восьми цільових груп. Найбільшу частину складають вболівальники – 41% (квитки у продажі для широкого загалу). 32% займуть Національні футбольні федерації-учасниці турніру, 13% відведено комерційним афілійованим особам, по 4% – приймаючі міста та пакети гостинності. 2% – квитки для VIP-гостей.
41% квитків надійде у продаж для широко загалу, а майже третина білетів буде розподілена серед мешканців країн, чиї збірні візьмуть участь у турнірі.
Крім того, УЄФА дбає про інтереси жителів приймаючих міст. Для них в пріоритетному порядку зарезервовано 4% квитків. Таку ж долю перепусток на матчі Євро-2012 виділено під пакети гостинності.
Також будуть забезпечені й партнери чемпіонату та Європейського футбольного Союзу. 13% квитків виділено комерційним афілійованим особам, 3% – так званій «сім’ї УЄФА», 2% – VIP-гостям, 1% – телерадіокомпаніям.
Преференції для українців та поляків
Європейська футбольна асоціація для підтримки місцевих вболівальників надає пріоритетне право на купівлю перепусток на матчі ЧЄ мешканцям Україні та Польщі.
Процедура продажу квитків на Євро-2012 передбачає нововведення, згідно якого перші дві тисячі квитків відводяться мешканцям приймаючих міст. Про це заявив операційний директор УЄФА Мартін Каллен.
Іншими словами, громадяни України та Польщі гарантовано отримають по 32 та 30 тисяч квитків відповідно, враховуючи розподіл на 16 та 15 матчів між країнами. На додачу, УЄФА пішла назустріч місцевим вболівальникам, дозволивши сплачувати за перепустки в місцевій валюті – гривнях та злотих.
Відсіювання місцевих вболівальників відбувається вже на етапі реєстрації на сайті УЄФА, де необхідно вказати паспортні дані, поштовий індекс, громадянство, телефон та дату народження.
«Сьогодні найкращий час для мешканців приймаючих міст реєструватися на офіційному сайті УЄФА для отримання права на квиток з числа перших двох тисяч. Якщо число бажаючих перевищить 2 тисячі, ці люди братимуть участь в загальній лотереї. Ніякого іншого способу потрапити на матчі чемпіонату немає», — наголосив Мартін Каллен.
Перший бажаючий потрапити на Євро – південнокореєць
Першим охочим придбати квитки на матчі фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року став мешканець Південної Кореї. Про це під час семінару з продажу білетів Євро-2012, який 1 лютого відбувся в столиці України, повідомив директор турніру Мартін Каллен. «Першим, хто зареєструвався став вболівальник з Південної Кореї», – сказав операційний директор УЄФА.
Квитки на ЧЄ надрукують у квітні 2012 року
Квитки на Євро-2012 розпочнуть друкувати у квітні 2012 року, а видадуть вболівальникам – лише за 2 тижні до початку турніру. Про це стало відомо під час семінару з продажу квитків ЧЄ-2012 у Києві.
Білети на матчі фінальної стадії чемпіонату Європи з футболу 2012 року будуть розподілені на три категорії. До першої з них належатимуть квитки на центральну трибуну та трибуну навпроти, до другої – бокові трибуни та місця на верхньому ярусі трибун за воротами, а до третьої, найдешевшої категорії, увійдуть квитки на місця на нижньому ярусі заворотніх трибун.
Нагадаємо, сайт УЄФА з продажу квитків на Євро-2012 офіційно розпочав свою роботу 1 лютого.