chrome firefox opera safari iexplorer

Торговці пресою у Київському метро не хочуть поступатися газетним автоматам

10 червня 2013 о 15:50

Торговельні точки з продажу преси в Київському метрополітені з 1 липня мають замінити газетні автомати.

Про це повідомила голова правління Благодійного фонду сприяння розвитку незалежної преси України Марина Клюсова на прес-конференції в понеділок, передає кореспондент Укрінформу.

«З 1 липня торгівля у метрополітені пресою у тому вигляді, в якому вона існує сьогодні, припиняється. 13 червня буде проведено конкурс щодо оренди площ, і на цих площах передбачається встановити газетні автомати», — сказала Клюсова.

Вона розповіла, що торік було змінено правила пожежної безпеки в метрополітені, внаслідок чого Міністерство інфраструктури видало наказ щодо переведення торгівлі пресою в газетні автомати. На виконання цього наказу 24 травня в газеті «Хрещатик» було оголошено конкурс на оренду площ для їх встановлення. За словами Клюсової, основні оператори з продажу преси, які сьогодні працюють у метрополітені, не беруть у ньому участі через неможливість виконання прописаних у ньому умов.

Керівник фонду зазначила, що вартість одного газетного автомата становить від 5 до 10 тис. доларів, а термін його окупності — близько 18 років. Водночас договір оренди за результатами конкурсу з власниками автоматів планується укласти на 3 роки. «Зрозуміло, що цей бізнес ніякої комерційної складової не має», — переконана Клюсова.

Вона також акцентувала увагу на тому, що одне торговельне місце сьгодні поширює перелік з близько 500 періодичних видань, серед яких газети, журнали, книги, колекційні видання тощо. Натомість газетний автомат призначений лише для продажу газет, яких він може вміщувати від 2 до 10 найменувань. Питання, хто визначатиме, які саме це будуть газети, залишається відкритим, зауважила Клюсова.

Вона також додала, що у метрополітені продаються 50% тиражів друкованих ЗМІ у столиці.

«Тому ми чітко говоримо про те, що це, які мінімум, спроба обмежити свободу слова і недобросовісна конкуренція на ринку друкованих ЗМІ, тому що будь-який видавець або ставиться у становище прохача, або включаються інші механізми для того, щоб бути представленим у газетному автоматі», — наголосила голова правління фонду.

Підсумовуючи, Клюсова повідомила, що розповсюджувачі преси зверталися у багато інстанцій, які мають стосунок до цієї ситуації, однак безрезультатно.

Розділи: Суспільство