Архітектурно-містобудівна рада схвалила новий Генеральний план Києва — документ, який визначить розвиток міста на десятиріччя. Серед нововведень — перенесення аеропорту «Жуляни» за межі столиці, ліквідація двох автовокзалів, створення острівної «республіки» тощо.
Про це «Вестям» розповів головний архітектор міста Сергій Целовальник, пише Укрінформ.
«Аеропорт „Київ“ в Жулянах з центру міста пропонують перенести у район Великої Бугаївки у Васильківському районі. Однозначно ліквідують автовокзали „Центральний“ і „Південний“, а маршрути перенесуть на новий автовокзал на Теремках», — відзначає видання.
Зелене «серце» столиці, що складається з 37 дніпровських островів, зараз поділене між сімома районними адміністраціями.
Усі їх пропонується об'єднати в автономну територію зі своїм управлінням. На півночі і півдні, де острови ще не сильно зачеплені цивілізацією, буде комплекс для екотуризма. А в районі Гідропарку, Труханового, Венеціанського і Долобецького — зони для активного відпочинку (спортивні парки і розваги).
Згідно з Генпланом, будівництво метро на Троєщину, яке почнеться вже цього року, буде завершено через 5-7 років. Нова лінія піде по центральному проспекту житлмасива — проспекту Маяковского, а не по вул. Бальзака, як планувалося раніше.
"Заплановано відгалуження на дві станції від «синьої» лінії на майбутній житловий масив Теремки-3 (50 тис. жителів), а також будівництво підземки на Виноградар (це далека перспектива). Зроблять додаткові входи на станціях «Вокзальна», «Університет», «Олімпійська», «Дружба Народів», — зазначається у публікації.
З'яиться також більше пішохідних маршрутів, покажчиків, велодоріжок і парковок. Найбільш амбітний пішохідний маршрут — «Київ самобутній», який вже почали реалізовувати. Він охоплює територію історичного Подолу від Колони Магдебурзького права до Верхнього і Нижнього валів, від Дніпровської набережної до Андріївського узвозу.
Крім того, повідомив Целовальник, у Генплані заборонено будь-яке будівництво в історико-архітектурних заповідниках «Києво-Печерська Лавра» і «Софія Київська», а в центрі міста забудову обмежать 16-ма поверхами (на Подолі — до п'яти). Усі скандальні ділянки, які були раніше відведені під будівництво, в Генплані виключені.
Житлову забудову пропонується вести на правому березі (район Теремків), що дозволить зменшити трафік із спальних районів через Дніпро. На лівому березі з'являться бізнес-квартали, головним з яких стане «Київ Сіті» на Княжому затоні.
Протягом півроку новий Генеральний план столиці має розглянути державна експертиза і схвалити Київрада.