Міністерство інфраструктури ініціювало підвищення плати за проїзд вітчизняними автомобільними дорогами іноземних транспортних засобів. Кошти, залучені у такий спосіб, спрямовуватимуть до спеціального фонду державного бюджету, вони стануть додатковим джерелом фінансування для розвитку автошляхів. Наскільки складна ситуація, можна судити з того, що нині коштів не вистачає навіть на першочерговий поточний ремонт та експлуатаційне утримання. За останні 7 років фінансування коливалося від 18 до 36% потреби. Тобто замість необхідних 11 мільярдів гривень давали 2-4 мільярди. Тож нічого дивуватися, що за такого фінансування руйнування автодоріг загального користування зросло до 50% їх загальної протяжності. Рятувати ситуацію треба негайно. Тож фахівці Мінінфраструктури, спираючись на європейський досвід, підготували законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо єдиного збору, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України». У документі запропоновано збільшити вдвічі ставки єдиного збору для іноземних автобусів та вантажівок за проїзд кожного кілометра вітчизняними автомобільними дорогами. Є у законопроекті й інші нововведення. Приміром, планується запровадити ставки єдиного збору за проїзд автошляхами транспортних засобів дозволеною вагою до 3,5 тонн, які зареєстровані за межами України, залежно від періоду перебування їх на території нашої держави.
Вид транспортного засобу |
Ставка єдиного збору з одиниці транспортного засобу за термін перебування на території України, євро |
|||||
|
1 день |
7 днів |
місяць |
3 місяці |
6 місяців |
1 рік |
Транспортні засоби вагою до 3,5 тонн |
2* |
7 |
25 |
55 |
120 |
200 |
* У разі порушення терміну перебування транспортного засобу на території України плата за проїзд за кожний неоплачений день перебування такого транспортного засобу нараховується відповідно до ставки, встановленої для перебування транспортного засобу на термін до 1 дня.