Міністерство освіти й науки, молоді та спорту України затвердило концепцію літературної освіти у середніх школах.
Документ, підписаний міністром освіти Дмитром Табачником, змінює структуру викладання літератури в середній школі.
Відповідно до концепції, у шкільній програмі на 30-40% збільшиться вивчення творів сучасних авторів, а російська література буде викладатися окремо від курсу зарубіжної літератури.
Як відомо, у 2000 році постановою Кабінету міністрів №1717 «Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру й 12-річний термін навчання» російська література була інтегрована в курс зарубіжної літератури.
Концепція ж, затверджена в Міносвіти, навпаки, допускає інтеграцію української та світової літератури.
Крім того, вчителям пропонується приділяти особливу увагу творам із золотого фонду, перевіреного, на думку авторів концепції, «часом і багатьма поколіннями».
Член парламентського комітету з питань культури й духовності, письменник Павло Мовчан вважає: «Золотий фонд літератури повинен формуватися не міністром освіти, а народом. Повертати в шкільні програми письменників, які пропагували радянську ідеологію, уже неактуально».
У раціональності запропонованих змін сумніваються і вчителі-практики.
«Концепції не повинні одноосібно вводитися рішенням міністра. Як мінімум слід провести громадське обговорення, залучити наукових фахівців», — зазначила голова Української світової спадки професійних учителів, педагог Наталя Мацко.
На її думку, в Україні необхідно посилювати не гуманітарний, а природно-математичний освітній напрямок, який є світовим трендом.