Директор художньої галереї «Мистецька збірка» Максим Волошин на основі дослідження художнього ринку України заявив про те, що технології інвестування у твори мистецтва змінилися.
Інвестування у мистецтво, за словами експерта, є повноцінним бізнесом. В середньому, динаміка росту цін на полотна визнаних художників становить 15-20% на рік.
Проте в Україні, за його словами, частіше стали траплятися випадки, коли інвестори купують за великі гроші картини через посередників, «з рук», а потім виявляється, що трохи не третина з них – підробки. «Саме тому зараз інвестори вважають, що краще купити твори художника на виставці, коли сам митець може підтвердити оригінальність полотен. Такі полотна через 5-10 років зростуть в ціні щонайменше на 100%», — вважає Максим Волошин.
За його словами, основна проблема інвестування в український живопис в Україні – це «фальшивки». «А також — відсутність університетів та інших навчальних закладів, де навчають, як розбиратися в шестидесятниках, «паризькій школі» або імпресіоністах, де вчать торгуватися і розбиратися в цінності періодів. Навряд чи є підручники, де перераховані прізвища «правильних» експертів, галерей чи арт-дилерів», — зауважує директор галереї.
Він зазначає, що зараз активно діє метод «штучного розкручування» художника, який дозволяє «підсовувати» покупцям під виглядом геніальних творів мальовничі вироби, які взагалі не є об’єктами мистецтва, і тому не мають жодної естетичної, художньої або музейної цінності. «Їх роздута ціна — тимчасова і зберігатиметься тільки до тих пір, поки існуватиме їх піар-кампанія», — говорить Максим Волошин.
За матеріалами http://artzbirka.com
На фото — робота Івана Марчука
«Рідна країна»