chrome firefox opera safari iexplorer

По Дніпру катають на старих теплоходах з п’яним екіпажем?

19 липня 2011 о 16:33

Після трагедії з теплоходом «Булгарія» на українських прогулянкових корабликах, які курсують по Дніпру, аврал: у спішному порядку дістають відсутні вогнегасники, добирають рятувальні жилети, драять палуби і ремонтують старі двигуни.

При цьому, власники корабликів офіційно говорять, що перевірок не бояться — у них і так все в порядку, пише «Сегодня». Як з´ясувалося, деякі навіть вирішили відмовитися від заробітку і не вийшли в рейс, щоб не мати справи з ревізорами.

І побоюватися за долю пасажирів є причини. «Те, що сталося на « Булгарії », цілком могло статися і у нас. Практично всі теплоходи — у приватних руках, вони відслужили свій термін — 25 років. Деякі з них вже двічі навіть відслужили, їх потрібно модернізувати. А це значить, вся начинка, включаючи двигун, повинна бути новенькою. А їх підлатають, пофарбують свіжою фарбою і знову пустять гроші заробляти. Від перевіряючої комісії легко відкупитися», — заявляє заступник глави Київської організації Спілки офіцерів України Євген Лупаков.

«А вже про те, щоб пройти медичний огляд перед виходом у рейс, і мови не йде — цього просто не передбачено. Так що екіпаж напідпитку — це не рідкість. Тим більше, що ніхто з них зараз навіть не тренується, як поводитися при аварії — вони всі гроші заробляють», — додає капітан.

Його слова підтверджує і колишній член екіпажу одного з прогулянкових теплоходів Андрій: «Я рік тому працював на такому прогулянковому теплоході. За добу ми робили по 10-12рейсов. Висадив пасажирів, підмів, набрав нових — і знову по річці. Двигун ремонтували ночами, а іноді й на ходу. Якщо є бажаючі, то беремо і більше на борт осіб на 10, а що робити? Адже це гроші. Капітан і екіпаж до вечора ледве на ногах стоять — від втоми і від випивки».

У свою чергу, судновласники і співробітники річкового порту запевняють, що все це не так. «Кожне судно проходить серйозну перевірку щороку. Починаючи з вогнегасників, рятувальних жилетів, плотів, кругів — все це здається комісії на перевірку. Медичну комісію екіпаж проходить в поліклініці водників, там довідку не купиш», — запевнив нас заступник начальника з безпеки Київського річкового порту Сергій Шеремета.

Судновласники взагалі скаржаться — їх закатували перевірками, а тому все в порядку. «Та що ви, нас так перевіряють! Члени комісії навіть під днище заглядають, запускають мотор, дивляться двигун. Так що сумнівні кораблі в рейс не виходять», — запевнили в пароплавної компанії Гідропарку.

Відзначимо, за даними Головуправління Регістру судноплавства України, середній вік вітчизняних судів — 37 років, найстаріший теплохід на Дніпрі, «Металіст», був випущений в 1956 році, зараз він на ремонті.

13 квітня

Інші дати
Народилася Оксана Іваненко
(1906, м. Полтава - 1997) - українська письменниця, педагог, видавець. Автор численних казок та оповідань для дітей, повістей "Друкар книжок небачених", "Рідні діти", "Богдан Хмельницький", біографічних романів "Тарасові шляхи", "Марія", книжки спогадів "Завжди у житті".
Розгорнути
1928 — на екранах Києва відбулася прем’єра художнього фільму Олександра Довженка «Звенигора»
Сюжет фільму охоплює дві тисячі років буття і розповідає про багато етапів історії України: від скіфів і варягів до більшовиків та білогвардійців. За цю картину О.Довженко був «таврований» клеймом буржуазний націоналіст.
«Фільм усе більше починає звучати невимовною чарівностю. Чарівностю своєрідної манери мислення. Дивним переплетенням реального з глибоко національною поетичною вигадкою. Гостросучасного і разом з тим міфологічного. Гумористичного і патетичного. Чогось гоголівського. В повітрі носилося: серед нас нова людина кіно, майстер з власним обличчям.» (Сергій Ейзенштейн)
Розгорнути