chrome firefox opera safari iexplorer

В Україні не вистачає туристично-інформаційних центрів

11 липня 2011 о 18:38

Туристично-інформаційні центри є в різних регіонах України, проте їх кількості недостатньо, констатують експерти. Наприклад, у Києві – їх всього три і два з них – приватні. До 2012 року влада обіцяє створити в столиці 20 таких установ. Але навіть у Державній службі з питань туризму і курортів не знають, звідки на це братимуть кошти і яка державна структура займатиметься цим питанням. Досі немає навіть затверджених офіційних вимог для таких установ.

Як туристу, особливо іноземному, зрозуміти: куди піти і що цікавого подивитися у місті? Або як дістатися вокзалу? В аеропорту англомовних працівників практично немає, а якщо турист і  відшукає безкоштовні карти в якомусь закутку, то в них буде більше реклами масажних салонів, а не корисних інформації про культурно-історичні пам’ятки  того чи іншого міста.

Допомогу мандрівникам мають надавати туристично-інформаційні центри. Їхня основна функція – повідомляти гостям країни і місцевим мешканцям про найцікавіші об’єкти, події, заходи, котрі можуть зацікавити туриста, а в першу чергу допомогти порадою та довідковими матеріалами нетутешніх.

Однак в Україні, навіть у найбільш популярних містах і курортах, туристично-інформаційних центрів небагато. Наприклад, у столиці – всього 3, говорить начальник управління туристичної політики Державної служби туризму і курортів Андрій Шенін.

«Згідно з державною програмою до Євро-2012, повинно було бути створено близько 36 туристично-інформаційних центри. Однак зараз, відповідно до фінансування, в кожному регіоні по-різному це створюється. Зараз туристично-інформаційні центри є у Івано-Франківську, є у Львові, в Закарпатті, в Криму, в Києві. Але вони мають різні форми власності: є комунальні підприємства, є приватні. Київська влада збирається відкривати. Але поки чекаємо», – розповів Андрій Шенін.

Інформаційний центр на Хрещатику 

Малесеньке приміщення – усе обклеєне подяками від туристів. Мандрівники з Європи, Америки, Канади, Австралії та інших країн заходять сюди щодня. У вихідні буває близько 50 відвідувачів.

Тут вони можуть купити сувеніри, отримати безкоштовні карти та путівники, пораду щодо готелю або транспорту і навіть записатися на безкоштовну екскурсію. Однак далеко не всім відомо, що в Києві є такий центр, бо грошей на рекламу в підприємства немає, розповідає засновниця та керівник проекту «Фрі турс» Марина Кривунченко.

«Є наша інформація в картах, в путівниках, в готелях. Молодь найчастіше нас знаходить через соціальні Інтернет-мережі або наш вебсайт. Зараз спілкуємося з Київською міською адміністрацією, з Печерською районною адміністрацією у місті Києві. Можливо, вони допоможуть зробити якісь вуличні позначки, що тут є інформаційний центр. Бо якщо це робити, як приватна компанія – це дуже дорого. Ми не можемо собі дозволити такого, бо більшість послуг ми надаємо безкоштовно», – зазначила Марина Кривунченко.

Уорен Маклачі з Канади дізнався про центр із невеличкої вивіски перед входом. «Сюди я прийшов сюди дізнатися про квитки на літак до Одеси та інформацію про потяги. Цей центр дуже корисний, його працівниця мені дуже допомогла. Я уже бував в Україні багато разів. Мені подобаються менші міста, ніж Київ. Я обожнюю Рівне, Миколаїв. Мені подобається озеро в центрі Тернополя. Перші кілька разів подорожувати Україною було дуже складно. Проте з кожним моїм приїздом стає все легше і легше», – сказав він.

Туристам столиці уже допомагає мобільний інфоцентр 

Однак, українські міста не поспішають виділяти кошти на туристичні потреби. Хоча столична влада і обіцяє невдовзі створити 20 туристично-інформаційних центрів у столиці, та поки їх лише 3, і  2 з них є приватними.

Є правда ще один – мобільний, а не стаціонарний центр. Нещодавно його відкрила компанія, яка займається екскурсіями на знаменитих двоповерхових автобусах – даблдекерах, розповідає Катерина Донська, менеджер компанії. За її словами, у фірмі розуміють, наскільки туристам не вистачає інформації.

«Туристам необхідні безкоштовні карти, різноманітна інформація і ми це розуміємо, тому й почали роботу над мобільними інформаційними центрами. Одна така стійка в нас уже працює на вулиці Хрещатик. Там стоїть людина, яка безкоштовно розповсюджує карти, надає інформацію, пропонує допомогу. Взагалі я вважаю, що за такими мобільними інфоцентрами – майбутнє. Тому ми плануємо ставити ще дві такі стійки – на Андріївському узвозі і на Софійській площі», – повідомила Катерина Донська.

«Місто повинно це робити. Це допомагає заробляти гроші»

У кожному цікавому місті країни має бути як мінімум два туристично-інформаційні пункти: один – на вокзалі, а інший – в центрі. Його роботу слід побудувати так, щоб турист міг дізнатися, що ж саме подивитися в місті та його околицях, а також замовити екскурсію, зауважує Ігор Захаренко, президент однієї з українських туристичних фірм.

«Турист приїхав у місто, про яке йому нічого невідомо. Він знає, що є туристичний центр. В центрах повинні бути безкоштовні карти, а також брошурки, в яких є інформація про готелі, ресторани, музеї. Фахівець, який розмовляє декількома мовами. Додаткові послуги і товари: сувеніри, книжки, парасолі, дощовики – все це бажано, щоб було з символікою цього міста. Місто повинно це робити. Це допомагає заробляти гроші», – наголошує Ігор Захаренко.

Закордоном  – завжди зорієнтований та інформаційно-озброєний

Минулого літа киянин Михайло мандрував Словенією на авто. Подорож була спонтанна, тож не було ні маршруту мандрівки, ні заброньованих номерів у готелях. Однак, це  абсолютно не завадило подорожі, бо в Словенії дуже  розгалужена система туристично-інформаційних центрів, які є навіть у крихітних гірських містечках, говорить Михайло.

«Завжди в центрі знаходилися такі туристичні пункти, де можна було англійською мовою отримати інформацію про місто, регіон, які ще є цікавинки неподалік. Інформаційні матеріали: мапи, як туди проїхати, фотографії, коротка історія. Всюди у таких пунктах працює безкоштовний Wi-Fi. Це дуже зручно, не треба хвилюватися, що в тебе немає маршруту чи думати куди їхати далі. Вони тебе направляють. І ти ніколи не потрапиш в халепу, ти завжди будеш зорієнтований та інформаційно-озброєний».

До 2012 року в містах, які приймають Євро-2012 обіцяють відкрити достатню кількість туристично-інформаційних центрів, підписати назви вулиць латиницею, встановити дорожні знаки та інформаційні покажчики українською та англійською мовами. Коли такі зміни відбудуться в інших українських містах, поки невідомо.

28 березня

Інші дати
Дмитро Гнатюк
1925 –  видатний оперний співак. Перший виконавець легендарних пісень «Два кольори» і «Києве мій». Соліст, а з 1988 р. – головний режисер Національного театру опери та балету ім. Т.Шевченка. Герой України.
Розгорнути
Олекса Гірник
1912 – український дисидент, політв’язень. У 60-ту річницю проголошення самостійності України Центральною Радою, 22 січня 1978 р., вчинив самоспалення біля могили Т.Шевченка на Чернечій горі на знак протесту проти русифікації. Герой України (2007, посмертно).
Розгорнути
Народився Юліан Бачинський
(1870, с.Новосілка Тернопільська область – 1940) - український громадський і політичний діяч, публіцист, автор праці «Україна Irredenta», в якій обґрунтував необхідність створення української незалежної держави.
"Вільна, велика, політично самостійна Україна, одна, нероздільна від Сяну по Кавказ!". (Юліан Бачинський)
Розгорнути

Новини Дивитися всі

Loading...