Зокрема стало відомо, що до топ-700 (із усього 2919 ВНЗ у рейтингу і близько 20 000 усіх ВНЗ у світі) рейтингу QS World University Rankings потрапили Донецький національний університет (ДонНУ) і Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» (КПІ), повідомляє Kyiv Post.
Точні місця, зайняті Україною, поки що не відомі і зберігаються в суворому секреті (їх оприлюднення має відбутися у понеділок, 12 вересня).
Поки тільки відомо, що два українських ВНЗ посіли одні з перших місць серед 18 нових установ зі Східної Європи і колишнього Радянського Союзу.
Найбільш сильні результати ДонНУ і КПІ показали за критерієм «відносини студент / викладач». Серед слабких сторін показники критеріїв «рівень інтернаціоналізації студентства», «рівень інтернаціоналізації факультету», «індекс цитування», «репутація у роботодавців» та «академічна репутація».
Регіональний директор QS у Центральній і Східній Європі так прокоментувала подію: «Перебувати серед кращих 4% університетів світу не так уже й погано, зрештою, краще, ніж не де-небудь взагалі».
У QS також зазначили, що історична відсутність українських університетів у рейтингу більшою мірою пов'язана з відсутністю в України бажання взяти участь, а не в показнику якості, що відповідає критеріям рейтингу. «Ми зіткнулися з повною зневагою до запрошення взяти участь і подати дані», — повідомила С.Зайцева.
Нагадаємо, що згідно з оприлюдненим топ-300 рейтингу, Кембриджський університет (Велика Британія) займає перше місце другий рік поспіль (попередні шість років кращим вузом світу вважався Гарвард). Також до топ-10 увійшли Гарвард, Массачусетський технологічний університет, Єльський університет, Оксфорд, Імперський коледж Лондона, Університетський коледж Лондона, Чиказький, Пенсільванський і Колумбійський університети.
Найкращим університетом у Центральній і Східній Європі значиться Московський державний університет (МДУ), який цього року вилетів з топ-100, зайнявши 112 місце.
Рейтинг складено на підставі найбільшої у світі вибірки, включаючи дані від роботодавців, професорського складу і наукових експертів.
Повний список топ-700 QS буде опубліковано 12 вересня.
Нагадаємо, що ще у серпні 2010 року на засіданні громадської гуманітарної ради президент Віктор Янукович поставив завдання, щоб 3-5 університетів України увійшли до числа ВНЗ, визнаних у світі.
А вже у березні 2011 року чиновники Міносвіти Україні поквапилися заявити, що завдання президента виконано і до міжнародного рейтингу потрапили 5 українських ВНЗ. Однак як з'ясувалося пізніше, насправді ним виявився рейтинг із 430 унівеситетів за 2009 (!) рік російського агентсва «РейтОР».
У серпні стало відомо, що Україна не потрапила до так званого Шанхайського рейтингу університетів-2011 рік (щорічно складається Університетом Цзяотун), а у березні цього року Україна знову опинилася поза складеним газетою The Times (Higher Education) рейтингом Топ-100 репутації світових ВНЗ «World Reputation Rankings».
ZN.UA раніше публікувало вітчизняний аналог рейтингу топ-200 українських ВНЗ).
Також ZN.UA публікувало результати Всесвітнього опитування Американського інституту громадської думки Дж. Геллапа про кількість задоволених системою освіти. В Україні вона становить лише 38%, тоді як у Білорусі — 52, Російській Федерації — 42, США — 70, Німеччині — 59% (ZN.UA, № 3, 2011 р.).
Аналогічні результати показують соціологічні дослідження, проведені в Україні. Так, за підсумками дослідження Інституту Горшеніна (серпень 2010 р.), якість освіти, що надається сучасною українською школою, 34,4% громадян України оцінюють на «трійку», а кожен п'ятий (20,2%) — на «двійку». Іншими словами, більше половини українських громадян вважають, що якість освіти в Україні не відповідає вимогам.
На думку доктора педагогічних наук, професора Ігоря Лікарчука (екс-глава УЦОЯО, — ред.), Колапс освітньої системи в Україні має три джерела і три основні складові.
Необхідність серйозного реформування системи управління фінансами галузі освіти в Україні, що надзвичайно важливо для виходу її з колапсу, переконливо доводить у своїй статті Ю.Вітренко «Якщо ми такі освічені, то чому такі бідні?» (ZN.UA, № 3, 2011 р.).
Як раніше висловився ректор Українського католицького університету отець Борис Гудзяк, сьогодні Міністерство освіти під керівництвом Дмитра Табачника вже рік проводить наступ на автономію університетів, перетворюючи їх на «Макдональдси в освіті».