Про це йдеться у заяві Національного екологічного центру, наданій «Українській правді. Життя».
Природоохоронці запевняють, що законопроект від 16.03.12 р. №10218 народного депутата Юрія Мірошниченка («Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні)», може поставити крапку практично на всьому природоохоронному законодавстві, чинному в Україні
На думку фахівців Національного екологічного центру України, головним моментом, який перекриває всі інші закладені у ньому загрози, є своєрідне «завершення» адміністративної реформи та ліквідація територіальних органів Мінприроди України.
Адміністративна реформа, як це декларується, покликана підвищити ефективність державних органів в Україні, проте ліквідація системи Мінприроди на місцях не може підвищити ефективність природоохоронної галузі і є загрозою національної безпеки.
«Природоохоронне законодавство України суттєвим чином побудоване на дозвільній системі на основі обласних управлінь Мінприроди України, – розказує заступник голови НЕЦУ Олексій Василюк. – Держуправління охорони навколишнього природного середовища погоджують будівництва, зміну цільового призначення земель, і будь-яку іншу земельну документацію, викиди, знесення насаджень у населених пунктах, рубки тощо, дозволяють працювати підприємствам, готують матеріали для створення територій природно-заповідного фонду і багато іншого»
«Смішно уявити, як центральний апарат Мінприроди, на думку п. Мірошниченка, буде приймати рішення і видавати погодження щодо сотень тисяч окремих місцевих питань щороку. Це можна було б зрозуміти як частину заходів з дерегуляції, але мова йде також про природні ресурси, які потребують координації діяльності на рівні держави (живі водні ресурси, річкові басейни тощо)», — зауважує Олексій Василюк.
«З іншого боку, скоротивши територіальні органи Мінприроди та передавши їх обласним держадміністраціям, всі матимуть проблеми з узгодженням законодавства, яке закріпило на сьогодні більшість природоохоронних функцій держави за Мінприроди та системою його органів на місцях, – пояснює голова НЕЦУ Ярослав Мовчан. – Загалом це десятки законів і сотні підзаконних актів. Очевидно, що напередодні виборів і кілька місяців потому, ніхто не займатиметься переписуванням і узгодженням всіх цих нормативно-правових актів, та й для інституцій системи Кабінету Міністрів України це непланова і невдячна робота».
Екологи впевнені, що сьогоденні українські реалії такі, що коли система Мінприроди на місцях буде скасована, ніхто не чекатиме появи нових нормативно-правових підстав для дозволів на викиди/скиди, діяльності щодо пестицидів чи екомережі, відведення земельних ділянок і погоджень лісосік чи оренди лісових ділянок.
Таким чином, реалізація законопроекту Мірошниченка призведе до тотального беззаконня і неконтрольованого природокористування та забруднення довкілля України.
Буде зруйнована система, що будувалася 20 років, яка принципово узгоджена в рамках процесу «Довкілля для Європи» і яка є основою для гармонізації із законодавством ЄС. Тоді, вслід за анти-екологічним Законом «Про регулювання містобудівної діяльності», котрий ліквідував систему держекспертизи і призупинив виконання Україною міжнародного законодавства, системі екополітики Україні буде нанесено черговий удар, якого вже ні її природа, ні залишки природного довкілля, а через кілька років – і громадяни, не витримають.
Нагадаємо, днями близько 100 представників екологічних організацій звернулись до президента України та керівництва Партії Регіонів з пропозицією відмовитися від прийняття одіозного законопроекту №10218.