chrome firefox opera safari iexplorer

Цьогоріч відпустка у багатьох починається з нервового зриву на пероні

04 липня 2012 о 13:48

Якщо театр починається з вішалки, то відпустка багатьох співгромадян, котрі подорожують з маленькими дітьми, цього року стартувала з істерики на пероні перед відправленням потяга.

Утім, нервуватися починаєш набагато раніше, якщо вирішив поїхати на південь, скориставшись послугами «Укрзалізниці», пише Голос України.

Квитки варто купувати за 45 днів, інакше подорожувати доведеться на верхній полиці плацкарти. Відпускникам з маленькими дітьми такий варіант навряд чи підійде.

Під час оформлення замовлення по телефону на три дорослих і один дитячий оператор не запитала ні про вік дитини, ні номер свідоцтва про народження.

На проїзному документі також не зазначалося, що він дійсний тільки при наявності дитячого «паспорта». Про те, що під час посадки в потяг, який прямує внутрішнім рейсом, треба надати оригінал документа, багато хто довідався вже біля вагона.

— Давайте свідоцтво про народження дитини, — зажадала провідниця. У мене його не було.
— Адже й так видно, що це маленька дитина, — показую на трирічну онучку, яку везу до моря. — І їде вона на окремій полиці, хоча могли б узагалі не брати квитка, а спати на одній.
— Без свідоцтва не пущу, — провідниця перешкоджає нам входити до вагона. — Не маю права. Ідіть розбиратися до начальника потяга.

Біжу до зазначеного вагона. До відправлення залишилося хвилин десять. Начальник потяга № 205 «Київ — Феодосія», висока блондинка в сонцезахисних окулярах, стоїть в оточенні юрби пасажирів, що репетують, з дітьми. На прохання та благання збентежених батьків показує папірець формату А-4, вкладений у файл.

На ньому роздруковано великими буквами витяг з якогось положення «Укрзалізниці» про те, що при перевезенні дітей віком до 14 років необхідно надавати свідоцтво про народження.

— То що нам зараз робити? — благають татусі, мами, бабусі.
— Біжіть у касу та переоформіть дитячий квиток на повний, — радить начальниця потяга. Цікаво, що в такому разі ніхто не запитує свідоцтва про народження дитини .

14 червня, в день, коли ми їхали до Феодосії, потяг рушив із запізненням на півгодини. Можливо, чекали, поки пасажири з дітьми заплатять за свою недбалість, або просто за незнання про цю вказівку «Укрзалізниці»... А може, в такий легальний, начебто, спосіб монополіст залізничних перевезень вирішив заробити на своїх клієнтах.

Дорогою — на зупинках і в Херсоні, і в Миколаєві — на пероні розігрувалися аналогічні сцени з істериками, лементом, погрозами та благаннями. Минулої неділі поверталися цим поїздом назад, до Києва, й подібних ситуацій було не менше.

В Херсоні, де потяг стоїть хвилин з десять, до нашого вагона підійшла молода родина із хлопчиком років п’яти. Без свідоцтва про народження дитини їх до вагона не пустили. Жінка заплакала... Боротися за свої вже оплачені місця в потязі подружжя не стало. Вони просто пішли.

Провідникам теж несолодко, адже всі шишки від розлючених пасажирів дістаються їм. Кажуть, що нещасливу поправку до Правил перевезення пасажирів «Укрзалізниця» внесла ще рік тому. Але лише нещодавно зверху надійшов наказ «під розпис» його активно застосовувати. При цьому до відома пасажирів це розпорядження перевізника масово донести забули.

От і виходить, що для багатьох відпустка починається з нервового зриву на пероні.

«Пасажир, який перевозить дитину до 14 років, повинен мати оригінал документа, що підтверджує вік дитини, і надавати його контролюючим особам під час посадки в потяг і на шляху проходження. Це зафіксовано в пп. 2.28, 2.29 «Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу й пошти залізничним транспортом України».
 

Витяг із прес-релізу, розміщеного на офіційному сайті «Укрзаліниці», 25.06.2012 р.

Розділи: Суспільство

23 грудня

Інші дати
Народився Степан Тимошенко
(1878, с.Шпотівка, Сумська область – 1972) – український вчений у галузі механіки. Автор фундаментальних праць з теорії опору матеріалів, теорії пружності та коливань. Один із організаторів і перших академіків Української академії наук. Основоположник школи прикладної механіки в США.
Розгорнути