chrome firefox opera safari iexplorer

В Україні знову обговорять Болонську систему освіти

14 березня 2013 о 14:27

В Україні за ініціативи Громадського руху «Український вибір» в рамках проекту «Освіта — завдання суспільства, а не держави» проходять всеукраїнські громадські слухання з Болонського процесу. Основна мета проекту — в результаті відкритої професійної дискусії дати об'єктивну оцінку Болонського процесу, його позитивним і негативним проявам, перспективам розвитку системи освіти в Україні, повідомляє прес-служба «Українського вибору».

У роботі круглих столів, які в лютому-березні цього року пройшли в Києві, Донецьку, Одесі, Севастополі, Харкові, Житомирі, Рівному, Сумах, Вінниці, Кам'янці-Подільському взяли участь більше трьохсот викладачів, управлінців, студентів, громадських діячів, активістів " Українського вибору ".

«Стимулювання Болонського процесу, притому, що Україна в найближчій перспективі не стане членом ЄС, вже зараз поставило його на край кадрової та технологічної прірви, вважає переважна більшість учасників слухань.

Болонський процес несе з собою зниження якості освіти, система фундаментальної освіти замінюється набором вузькоспеціалізованих дисциплін; академічна мобільність, яка так приваблювала молодь країн-учасниць Болонського процесу, для значної частини студентів залишилася лише мрією.

Прихованою метою Болонської системи є вирішення кадрових проблем європейських країн за рахунок молодих талановитих фахівців з України, Росії, Білорусії.

Дуже цікава позиція українського студентства з цього питання: „Ми увійшли в Болонську систему неконкурентоспроможними. Велика проблема з працевлаштуванням після закінчення вузу. В країні відсутнє прогнозування. Болонський процес часто являє собою імітацію ...“

Для подальшого обговорення даної проблеми, до якої найближчим часом підключаться працівники освіти Запоріжжя та Дніпропетровська, учасники проекту підготували ряд питань: Чи потрібна нам одна стандартизована система освіти або різні системи? Входження в Болонський процес збільшує число чиновників для обліку та контролю — яке це має відношення до якості освіти? Кому вигідний Болонський процес: міністерству чи університетам?

За результатами слухань будуть підготовлені пропозиції щодо виходу з глибокої системної кризи, в якій опинилася українська система освіти», — повідомляє прес-служба Руху «Український вибір».

Розділи: Новини освіти

23 грудня

Інші дати
Народився Степан Тимошенко
(1878, с.Шпотівка, Сумська область – 1972) – український вчений у галузі механіки. Автор фундаментальних праць з теорії опору матеріалів, теорії пружності та коливань. Один із організаторів і перших академіків Української академії наук. Основоположник школи прикладної механіки в США.
Розгорнути