chrome firefox opera safari iexplorer

За півтора року автошляхи в Україні можуть стати платними

22 травня 2013 о 10:35

Як пояснює директор «Укравтодору» Євген Прусенко, це вагомий крок до вдосконалення автодоріг в Україні. Проїзд легкового автомобіля платною дорогою коштуватиме 30 копійок за кілометр, вантажівки — до 1 гривні. Для прикладу, у Британії вартість платних доріг для легкового авто коштує від 3—8 євроцентів, вантажівки — від 10—15. Рішення щодо платних доріг прийматиме Верховна Рада. Щодо якості шляхів, то директор «Укравтодору» запевняє, що вона повністю відповідатиме закордонним стандартам: «Нам просто необхідно рухатися у цьому напрямi, у нас безліч проектів, проте на них не вистачає бюджетних коштів, тому потрібно залучати інвесторів. Схема полягатиме у тому, що завдяки вкладенню коштiв інвесторами дороги матимуть набагато вищу якість, аніж ми маємо сьогодні». Проте перешкодою може стати небажання громадськості запроваджувати такі дороги, додає Євген Прусенко.

Справді, резонно постає питання: за що платити, якщо якість дорожного покриття сьогодні найгірша за всі часи незалежності України. Навіть донедавна швидкісною трасою Київ — Одеса зараз треба плестися годинами, пригальмовуючи на численних вибоїнах. До кінця червня повністю завершиться ремонт усіх доріг, запевняє пан Прусенко. Мовляв, на сьогодні «Укравтодор» провів ямковий ремонт 2,4 млн. кв. м доріг державного значення (це 98% ремонту) і 0,5 млн. кв. м доріг місцевого значення (37%). На запитання, звідки взялися такі цифри, коли ще тиждень тому було безліч скарг на дороги і дехто із журналістів перевіряв стан доріг, у результаті чого, м’яко кажучи, було виявлено, що вони у недоробленому стані, директор «Укравтодору» запевнив: «Ви були тиждень тому, а я вчора, тож у мене інформація підтверджена». Тож, за даними голови, залишилося доробити лише 2% доріг.

Відомо, що «Укравтодор» може відмовитися від будівництва нових масштабних об’єктів дорожної інфраструктури на користь збереження існуючої мережі автошляхів, оскільки після нинішньої зими обсяг пошкоджень дорожнього полотна збільшився вдвічі порівняно з 2012 роком — до 4,6 млн. кв. м. «Необхідно терміново вжити заходів щодо збереження автодоріг, і якщо ми цього не зробимо — є небезпека втратити всю дорожню мережу. Тому потрібно терміново зберігати дороги, а проекти будуть потім», — запевняє Прусенко. Коштів, за його словами, катастрофічно не вистачає. Тому потрібно збільшити обсяги робіт, а відповідно, і фінансування, майже у два з половиною рази, а це більш ніж на 40 мільйонів гривень. Чи знайдуться ці кошти у Кабміні — питання. Можливо, кредитувати прожекти «Укравтодору» будуть міжнародні фінансові інституції, з якими сподівається і надалі співпрацювати «Укравтодор»?

ВАРТО ЗНАТИ

Щодо розмітки на дорогах, то ситуація також неоднозначна. Голова Укравтодору переконує , що на сьогодні можна нанести розмітку, яка коштує набагато менше, ніж розмітка стрічкою, що триматиметься протягом шести років, проте ціна її більша. В Україні ж застосовують дешевші методи, такі як розмітка фарбою, яка має відновлюватися щорічно. Проте, вдаючись до дешевших методів, протягом шести років ми переплачуємо більше, аніж могли це зробити за один раз.

23 грудня

Інші дати
Народився Степан Тимошенко
(1878, с.Шпотівка, Сумська область – 1972) – український вчений у галузі механіки. Автор фундаментальних праць з теорії опору матеріалів, теорії пружності та коливань. Один із організаторів і перших академіків Української академії наук. Основоположник школи прикладної механіки в США.
Розгорнути