Міністерство освіти і науки України настійно рекомендує вчителям не ставити оцінки з низки предметів у початковій школі.
Про це 27 серпня заявив міністр освіти і науки Дмитро Табачник під час колегії міністерства, присвяченої готовності до нового навчального року.
"Ми запропонували за новим стандартом не тільки не оцінювати досягнення учнів перших класів, але й поширити цю практику на окремі предмети початкової школи, а саме: основи здоров'я, фізична культура, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, «Сходинки до інформатики», — зазначив міністр.
При цьому він повідомив, що деякі вчителі насторожено сприймають скасування бального оцінювання, стверджуючи, що в такому разі діти втрачають стимул до навчання. «Думаю, що даремно», — підкреслив Табачник.
У той же час, міністр пояснив, що у багатьох європейських країнах школярам деяких класів не виставляють бали під час навчання. «Давайте вивчати власний досвід, досвід інших країн, навчати його вчителів і головне — самі переконаємося і будемо переконувати вчителів, що без батогів і пряників можна навчати дітей хоча б деяких предметів у початковій школі», — заявив він.
Окрім того, Табачник зазначив, що початкова школа успішно перейшла на новий державний стандарт початкової загальної освіти у перших класах і готова до впровадження у других класах.
«Не здійснилися залякування щодо вивчення з першого класу іноземної мови. Все необхідне для цього отримали і вчителі, і учні», — сказав він.
Міністр нагадав, що з 2012—2013 навчального року в українських школах ввели обов'язкове вивчення іноземної мови з першого класу.
У той же час, міністр відзначив, що недостатньо успішною була психологічна перебудова вчителів у зв'язку з введенням нового стандарту навчання першокласників.
Він звернув увагу, що дану проблему варто розглядати у контексті кожної школи окремо. «Чому в перших класах продовжують ставити оцінки, задавати домашнє завдання, чому тримають у деяких школах весь урок за партами?», — звернувся Табачник до аудиторії.
Він також нагадав, що з 2013—2014 навчального року учні других класів почнуть вивчення інформаційно-комунікаційних технологій