Українці витрачають на товари та послуги до 80% від своїх доходів, а європейці всього 30-40%, говориться в дослідженні консалтингової компанії Jones Lang LaSalle.
Згідно з даними дослідження, Київ виявився на останньому місці серед 57 міст Європи за обсягом річних споживчих витрат. В середньому в рік житель столиці віддає за товари і послуги 3,6 тис. євро (38,6 тис. гривень). Водночас жителі Москви (46-е місце) і Санкт-Петербурга (54) витрачають 11 тис. євро і 6,3 тис. євро відповідно, пише «Коммерсант-Украина».
У цілому лідерами з купівельної спроможності населення є жителі Цюріха (38,6 тис. євро), Осло (35,3 тис. євро) і Люксембургу (27,2 тис. євро).
За словами виконавчого директора Міжнародного фонду Блейзера Олега Устенка, кияни все-таки витрачають більше зазначеної суми. «Середня заробітна плата жителя столиці становить близько 6,3 тис. грн, враховуючи показники Держстату і тіньову економіку, яка за різними підрахунками складає до 45-50%. Тобто річний дохід становить 63 тис. грн, з яких він витрачає приблизно 50 тис. грн», — каже Устенко.
Експерти JLL зазначають тенденцію, що жителі країн, що розвиваються, витрачають на товари і послуги більше грошей, ніж жителі розвинутих країнах. У столиці України цей показник в загальній структурі доходів становить 80% і вище, в Росії — до 75%, а в Європі — 30-40%.
"Такий розподіл пов'язано зі звичками споживачів. В європейських містах значна частина заробітку населення йде на накопичення, тоді як у містах СНД жителі воліють витрачати «тут і зараз», — вважають в JLL.
А на думку українських експертів, ситуація з точністю до навпаки. «В європейських містах населення відкладає меншу частину свого доходу, ніж в Україні. Останнє характерно для економіки ринків, що розвиваються. Норма заощадження в Україні зараз становить 10-20%, тоді як в Європі всього близько 10%»,- говорить Устенко.
Він зазначає, що, наприклад, у США американці до фінансової та економічної кризи 2008—2009 років практично не відкладали гроші, але після цього вони більше накопичувати. «Зараз українці також почали збільшувати накопичення. Згідно з опитуванням споживчі настрої почали знижуватися. Населення не розуміє, чого очікувати в майбутньому», — сказав Устенко.
Тим часом роздрібні оператори говорять, що при зростанні обсягу роздрібних продажів, зафіксованих Держстатом, українці купують менше товарів. «Продажі в нашій мережі, якщо не враховувати відкриті у цьому році магазини, практично не ростуть. При цьому середній чек з початку року знизився на 4-6%», — повідомив топ-менеджер однієї з великих продуктових мереж.
А ось в мережах побутової техніки та електроніки зазначають реальне зростання продажів.
Раніше повідомлялося, що українці заробляють менше, ніж білоруси і казахи.