Більшість видань в Україні бояться виходити на медіаринок державною мовою, заявляють у Національній спілці журналістів.
Голова спілки Олег Наливайко переконаний — російська мова в друкованій пресі, не так вимога ринку, як стереотип, якого не можуть позбутися київські видавці. Інша проблема — законодавство, яке аж ніяк не захищає україномовні медіа.
Українська редакція міжнародного журналу National Geographic одразу вирішила: їхнє видання друкуватимуть саме українською. Не шкодують: мова не лякає ані читачів, ані рекламодавців. З моменту виходу журналу, розповідає заступник головного редактора, жодного разу не було скарг від російськомовної аудиторії. Проте читачі, зізнаються, все-таки більше у західних та центральних регіонах.
Що стосується телебачення, то за даними руху «Простір свободи», в ефірі 8 найрейтинговіших телеканалів у жовтні частка російської мови перевищила 50%, української — майже 32%. Скоротився час «двомовних» ефірів. При цьому моніторинг 6 радіостанцій показав — частка пісень українською мовою в ефірі продовжує падати і становить 2,2%.