chrome firefox opera safari iexplorer

«Підземний Львів» з’єднає Костел єзуїтів з вул. Підвальною

17 січня 2014 о 13:15

У Львові продовжують роботу над унікальним проектом «Підземний Львів». Згідно з ним тунелями має бути з'єднане старе місто від оборонного муру, що на вул. Підвальній, і до храму св. апостолів Петра і Павла (Костелу єзуїтів), що побудований біля протилежного оборонного муру.

Вхід до підземель планують зробити на вул. Підвальній, після цього тунель пролягатиме під Домініканським костелом, пізніше – зацерковним кварталом, який зараз не забудований, тоді під будинками на вул. Федорова, 10, пл. Ринок, 6-9, а відтак до міської ратуші. У ратуші планують зробити другий вхідний вузол та інформаційний центр. Далі тунель вестиме під пл. Ринок, 29, Театральною, 12, до ансамблю шпиталю Св. Духа, що на пл. Івана Підкови, і завершиться у підземеллях костелу єзуїтів.

Загальна довжина маршруту – 800 м. За задумом, по трасі маршруту планується експозиція. «Наприклад, якщо це під будинками, то можна буде експонувати речі відповідної доби, якщо під ратушею – можна було б присвятити виставку магдебурзькому праву», – сказала координатор проекту «Підземний Львів» Юлія Галій.

План маршруту проекту «Підземний Львів»

На розробку проектно-кошторисної документації виділено 1,8 млн грн. Перша стадія (ескізний проект) оплачується з місцевого бюджету 350 тис. грн. Дві наступні стадії фінансуються за кошти гранту, який наданий Європейським Союзом в рамках Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна на 2007—2013 роки.

«Отримавши всю документацію, будемо бачити, який це масштаб робіт і загальну вартість, тоді будемо обговорювати, коли і за які кошти можна реалізувати цей проект», – додала вона.

«Ще будемо завершувати схематичні креслення, зараз шукаємо в архівах, що є по кожному об’єкту. Будемо проводити архітектурні та інженерні дослідження», – розповів проектант Микола Рибенчук. Завершать проектну документацію у травні 2014 року.

До травня повинні зробити проект реставрації важливих елементів підземель і пристосувати їх до потреб маршруту. Проектант також наголосив, що це – культурний проект і не передбачає комерційного використання, тому в «Підземному Львові» можливі лише експонування музейних артефактів.

Керівник Рятувально-археологічної служби Львова Олег Осаульчук зазначив, що археологічні роботи мають бути суттєвою частиною роботи над цим проектом, однак були лише епізодичні дослідження. «Не скрізь, де буде проходити маршрут, провели археологічні розкопки. Зараз цей проект розробляється скоріше на підставі історико-архівних матеріалів, ніж на підставі археологічних досліджень», – додав він.

Молодший науковий співробітник Рятівної археологічної служби Остап Лазурко зазначив, що в рамках роботи над проектом «Підземний Львів» археологи проводили розкопки на вул. Підвальній біля вежі Мулярів, у зацерковному кварталі, у подвір’ї архіву, що межує з королівським Арсеналом і біля Домініканського костелу. Під час розкопок у зацерковному кварталі виявили брускову цеглу з промальованим клеймом у вигляді хреста. Також знайшли монети XVIII століття і кераміку пізнього Середньовіччя.

Остап Лазурко розповів, що біля апсиди (півкруглого виступу будівлі) Домініканського костелу виявили фундаменти готичної церкви, і кам’яну скриню з готичної церкви отців-домініканів. Загалом під час розкопок знайшли сотню артефактів, що не є великою кількістю. Він це пояснює тим, що ділянки дуже поруйновані комунікаціями.

Нагадаємо, у 2010 році Львів виграв ґрант від Європейського Союзу на проект «Підземний Львів» –   унікальний музейний проект, який зосередиться на підземеллях Львова.  У листопаді 2011 року тодішній заступник мера Львова Василь Косів розповів, що над проектом «Підземний Львів» працюватимуть два роки. Він додав, що такі маршрути є дуже популярними в Європі. Крім цього, у підземеллях можна побачити зразки львівської готики, якої на поверхні уже немає.

23 листопада

Інші дати
23 листопада відзначають:
  • День без покупок.
  • Чорна п’ятниця.
Розгорнути
Олександр Івченко
1903 – авіаконструктор, керівник розробки поршневих, пізніше турбореактивних двигунів для багатьох типів літаків, в т. ч. і літаків Як-40 і Ан-24. 1959 р. створив і очолив самостійне дослідне підприємство – Запорізьке машинобудівне конструкторське бюро «Прогрес», з 1963 – його генеральний конструктор.
Розгорнути
Народився Микола Бунге
(1823, м.Київ – 1902) – вчений-економіст, державний діяч. Голова Кабінету Міністрів Російської імперії з 1887 до 1895 рр. За його керування бюджет вперше дістає статус документу обов'язкового до виконання всіма відомствами. У 1887 році добився скасування подушної податі з селян, за його ініціативою введено правила, що регламентували умови праці фабричних працівників. Підтримка М.Бунге розвитку індустрії України, іноземні інвестиції подвоїли видобуток вугілля в Донбасі та активно розвивали залізорудну промисловість Криворіжжя.
Розгорнути
Народився Микола Носов
(1908, м.Київ – 1976) – радянський письменник, автор знаменитої трилогії «Незнайко».
Розгорнути