chrome firefox opera safari iexplorer

Секрети успішної фотозйомки людей

16 січня 2014 о 12:34

18

Чимало з нас любить фотографувати – хтось на напівпрофесійні фотокамери, хтось на iPhone. Але ми завжди дивуємось, коли бачимо круті кадри з людьми: як це було зроблено? Про секрети успішної фотозйомки людей – іноді навіть без їхньої згоди – розповідає Ілля Варламов, відомий російський блогер. 

varlamov

Ілля Варламов

блогер, фотограф

Основна проблема, з якою стикаються мандрівники – це коли об’єкт зйомки починає позувати, дивитися в камеру, показувати пальці, і т.д. Вам хочеться зняти, як величезний негр з мачете вирубує собі шлях джунглями, а він, помітивши камеру, нерозумно посміхається і показує вам якісь знаки пальцями. Фотограф повинен бути непомітним, він повинен фіксувати справжнє життя. Але в мандрівках фотограф – завжди чужорідне тіло, яке не просто виділяється з натовпу, а привертає до себе масу непотрібної уваги, а тут ще й камера в руках.

1. Фотографуйте одразу

00s

Золотий час – перші секунди, поки об’єкт зйомки не бачить камеру. Йдете по вулиці, бачите цікавий сюжет – піднімайте камеру і відразу знімайте. Ніяких підготовок, прицілювання і пошуку кадру. Ваші дії повинні бути блискавичні, як хороший охоронець за долю секунди виймає пістолет і стріляє в злочинця. Я так роблю майже завжди. Це основна причина, чому я не можу перейти на мильницю. Всі мильниці жахливо тупі: поки вона ввімкнеться, поки завантажиться, поки сфокусується. Хороша дзеркальна камера завжди готова до зйомки, і це головна її перевага.

2. Фотографуйте не одразу

00s-6

Якщо з якихось причин зробити фото одразу не можна, потрібно чекати. Чекати, поки об’єкт зйомки перестане звертати на вашу камеру увагу. Це може трапитись через хвилину, а може і через годину. Важливо, щоб людина, яку ви хочете зняти, припинила звертати на вас увагу і зайнялась своєю звичною справою. Стати непомітним – складне завдання. Можливо, доведеться зробити з десяток кадрів, поки об’єкт зйомки вдосталь накривляється.

3. Фотографуйте постійно

Є ще один прийом для вуличної фотографії. Йти і постійно знімати. Уявіть, що камера – ваші окуляри. Йдете по вулиці, а око постійно дивиться крізь об’єктив. Люди не будуть звертати на вас увагу.

4. Фотографуйте непомітно

Є маса способів знімати непомітно. Давайте розглянемо деякі з них :

  • Зйомка «з руки». Камера висить у вас на шиї. Ви або непомітно натискаєте на спуск , або на камері встановлений таймер інтервальної зйомки. Можна акуратно пропустити під одягом тросик дистанційного керування або підключити радіопульт і натискати на спуск з кишені. Я так знімав Квартал червоних ліхтарів в Амстердамі
  • Як варіант, можна знімати відео і звідти вирізати стоп-кадри. Сучасні камери знімають відео з високим розширенням, тому можна ставити камеру на зйомку відео, вішати її собі на шию і потім вибирати потрібні стоп-кадри.
  • Знімайте з укриття. Пам’ятаєте фільми про детективів? Як там знімають? Правильно – з автомобіля з тонованими вікнами. Беріть друга за кермо, сідайте на заднє сидіння і спокійно фотографуйте, ніхто вас не побачить. Приклад такого репортажу – Проститутки Брюсселя
  • Знімайте мимо. Робіть вигляд, що основний об’єкт вашої зйомки знаходиться за спиною реального об’єкта. Намагайтеся не помічати і не наводити камеру на справжній об’єкт зйомки. Можна навіть зробити вигляд, що реальний об’єкт зйомки вам «трохи заважає». Наприклад, вас може зацікавити смітник за спиною повії. Головне, щоб об’єктив був ширококутним, а потім відкадруєте.
  • Як варіант, можна зробити вигляд, що знімаєте вашого друга, який стане поряд з реальним об’єктом зйомки.

5. Можна вас сфотографувати?

00s-2

Майже 100% робочий метод. Берете камеру, піднімаєте її, підходите до потенційного об’єкту зйомки і кажете: «Можна вас сфотографувати?». У момент питання кілька разів натискаєте на спуск, якби показуючи, що ви хочете зараз знімати. Навіть якщо людина вам відмовить, свої кадри ви вже зробили.

6. Не розумійте.

00s-8

Ще один хороший метод – розмовляти з усіма російською (Ілля – росіянин, – прим. ред) мовою. Не намагайтеся зрозуміти об’єкт зйомки, а точніше, дати об’єкту зйомки зрозуміти, що ви його розумієте. Говоріть з усіма російською мовою. Як тільки об’єкт зйомки зрозуміє, що налагодити з вами контакт не виходить і ви його не розумієте, він швидко втратить до вас інтерес. У вас не проситимуть грошей, не будуть лаятися, не заборонятимуть знімати, ви ж все одно не розумієте. Особливо добре це діє з поліцією.

7. З дурня нема що взяти.

DSC_5715

У будь-якій ситуації вдавайте дурня. Пам’ятайте, «с дурака спроса нет». Будь-яку конфліктну ситуацію завжди можна залагодити здивованими очима і «Ой, а це військова база? А я не знав, я тут квіти збирав для коханої, вибачте, вибачте, йду, йду!»

8. Чи можуть побити за фотографію?

DSC_4415130429

Побити не можуть. Принаймні, я таких випадків не знаю. Не варто боятися знімати людей на вулиці. Максимум, що вам доведеться зробити – це видалити кадр і вибачитися. В крайньому випадку, якщо ви зняли агента ФБР на завданні, у вас відформатують флешку, перепишуть ваші документи і т.д. Зазвичай, якщо в країні не можна знімати поліцію, вас попередять разів 10.

9. Правило 3 хвилин

00s-1

Якщо ви опинилися в незнайомому і небезпечному місці, то пам’ятайте, перші 3 хвилини з вами нічого не станеться. Це золоте правило будь-якого фотографа. Навіть найзапеклішим негідникам потрібен час, щоб спланувати ваше пограбування. Навіть найбільш п’яні гопники повинні збагнути, що вас треба побити. Тому не зупиняйтеся на одному місці. Вийшли з машини, зняли, і їдьте далі. Не чекайте реакції на вашу появу.

10. Не озирайтесь

00s-3

Часто, коли ви йдете, то слідом можна почути: «Ей, ти, фотограф, ану йди сюди!» або «Ти навіщо мене зняв?». Тут багато хто припускається помилки. Ніколи не обертатися і не повертатися. Робіть вигляд, що не розумієте або не чуєте, що вам кричать. Якщо ви озирнетесь або почнете пояснювати причину зйомки, то ви вже програли. Ви повернетеся в ролі винуватої жертви, яку можна розвести на що завгодно. Якщо когось вже дуже зачепило, що ви його зняли, нехай сам вас наздоганяє. Досвід підказує, що робити це будуть одиниці. І в цьому випадку жертвою буде він, ви отримаєте психологічну перевагу і зможете послати незадоволену модель.

11. Не платіть гроші

Ніколи, ні за яких обставин не платіть гроші об’єктам зйомок. На жаль, багато мандрівників і туристів порушують це просте правило. Справа не в тому, що вам шкода долара або цукерочки для дитини. Платити можна і потрібно за роботу. Потрапити в кадр – не робота. У багатьох країнах туристи розбалували місцеве населення. Ви поїдете, а людина, якій ви дали долар, буде далі вимагати гроші у ваших колег. Хороший приклад – Марокко. Там взагалі ніхто не хоче безкоштовно в кадр потрапляти. Деякі села вже живуть здирництвом. Не псуйте людей.

12. Питати дозволу?

Складне питання. Я майже ніколи не питаю. Як ми вже з’ясували, бити вас за зйомку ніхто не буде. На запитання: «А можна я вас сфотографую ?» – швидше за все, ви отримаєте відповідь «ні». Людина, може, і не проти, щоб ви його сфотографували, але раз запитують, значить, це щось підступне, і треба заборонити. Уявіть, до вас на вулиці підійде людина і запитає дозвіл на зйомку. Що ви першим ділом подумаєте? «А навіщо йому це треба? А чому я? Та ну його нафіг». Якщо об’єкт зйомки і висловить вам свою згоду, то майже напевно він почне вам позувати, що повністю суперечить духу тревел-фотографії. Запитувати дозвіл потрібно тільки в тому випадку, якщо є реальна загроза неприємностей. Наприклад, ви хочете зняти військових чи поліцію і не впевнені, чи можна це робити.

13. Морально-етичні аспекти

Я впевнений, що можу в громадських місцях знімати все, що захочу. Особисте життя людини закінчується за межами дверей її квартири.

Тут потрібно розділяти поняття зйомки і публікації. Порушення прав людини на зображення починається тільки після публікації. Тому ще раз: знімати я можу все, що мені заманеться. А ось перед публікацією варто подумати. Я публікую далеко не всі свої кадри з різних причин. Я завжди з розумінням ставлюся до того, що людина не хоче, щоб її фотографували. Часто хлопець з дівчиною просить не знімати його: «Ну, ти ж розумієш». Завжди треба розуміти. У людини на вулиці може бути багато причин, через які вона не бажає потрапляти в кадр. Дівчина може бути погано нафарбована, хлопець може бути з коханкою, військовий може бути одягнений не за статутом. У кожному разі, це завжди залишається на совісті фотографа. Вирішуйте самі. Але будь-якій людині варто пам’ятати, що на вулиці починається ваше суспільне життя. Якщо ви вийшли засмагати на пляж голим, то не треба ображатися, що хтось вас сфоткає і викладе в інтернет. Саме тому я не бачу ніяких причин питати у об’єкту зйомки дозволу.

Хороших вам кадрів!

Бонус-1: У деяких країнах, наприклад в США, досить суворе законодавство в плані публікації фотографій незнайомих людей без дозволу. Якщо ви плануєте кадр потім продавати, відправляти на конкурси і тому подібне – то краще заручитися згодою моделі після зйомок.

Бонус-2: Якщо вас просять видалити кадр, стирайте і не сперечайтеся. Є купа методів відновити вилучені кадри. На деяких камерах, як на моєму Nikon D4, є функція після зйомки заховати кадр так, що він не буде видимий в перегляді. Деякі камери дублюють зняті кадри на запасну флешку. Загалом, заздалегідь подумайте про те, як будете зберігати відзнятий матеріал.

Бонус-3: Я знімаю майже завжди на об’єктив 24-70 мм.

Джерело: Inspired
Розділи: Новини культури

11 травня

Інші дати
11 травня відзначають:
  • Всесвітній день мігруючих птахів.
  • Міжнародний день астрономії.
Розгорнути
Народився Володимир Огієвський
(1890, с. Крапивна, Росія - 1979) - український вчений в галузі радіотехніки. Під його керівництвом створено першу в Україні радіомовну станцію.
Розгорнути
Народився Григорій Гельфандбейн
(1908, м. Херсон - 1993) – український літературний критик, публіцист, дослідник української літератури та театру. Автор книги "Молода поезія", біографічних нарисів про українських артистів "Д. І. Антонович", "І. О. Мар’яненко".
Ну що б, здавалося, слова... Слова та голос — більш нічого. А серце б’ється — ожива, Як їх почує!.. Знать, од Бога І голос той, і ті слова Ідуть меж люди! . . . . . . . . (Тарас Шевченко)
Розгорнути