Учені: постійне навчання і саморозвиток – запорука здорових клітин мозку

02 червня 2014 о 13:31

Фахівці стверджують, що людині необхідно вчитися і навчатися чого-небудь протягом усього життя, тільки так можна зберегти здоровий глузд на довгі роки.

Вчені з Department of Psychology and Center for Collaborative Neuroscience at Rutgers ( США ) виявили, що нові клітини мозку в молодих щурів, які були успішні в навчанні, надалі вижили, тоді як такі ж клітини головного мозку в тварин, які не могли опанувати завдання, швидко відмирали. Час життя нейронів дослідники реєстрували за допомогою барвників.

Досліджуючи гіпокамп – частину мозку, пов’язану з процесом навчання, – після того, як щурі навчилися асоціювати звук з руховою реакцією, вчені виявили, що нові клітини мозку були ще живі в тих, які опанували завдання, тоді як нейрони у менш здібних щурів загинули.

Дослідники вважають, що результат експерименту свідчить про те, що масовість активних нейронів головного мозку, швидше за все, допомагає молодим тваринам раніше виходити з-під опіки своїх матерів і стикатися з небезпеками, проблемами та можливостями дорослого життя, ефективніше при цьому навчаючись і, відповідно, виживаючи.

Вчені поки що не повторили експеримент на головному мозку людей, проте вони впевнені, що результати їхнього дослідження можна екстраполювати на всіх тварин.

20 січня

Іван Фещенко-Чопівський
20 січня 1884, м. Чуднів, Житомирщина  - 2 вересня 1952 концтабір в с. Абезь, Республіка Комі, СРСР) — учений-металург, громадський і політичний діяч, міністр Центральної Ради та Директорії.
Івана Предтечі, Хрестителя
Після Івана Предтечі, хто не робить, того б'ють у плечі.
Народився Олександр Шалімов
(1918, с.Введенка, Росія – 2006) – хірург, один із засновників української хірургічної школи. Під керівництвом О.Шалімова проведено першу в Україні операцію пересадки серця.
«Підводься, якщо впав, і йди далі» (Олександр Шалімов)
Народилася Ганна Затиркевич-Карпинська
(1855, с. Срібне Чернігівської обл. - 1921) - українська актриса, майстер характерних і комедійних образів. Ролі: Риндичиха ("По ревізії" М. Кропивницького), Ганна ("Безталанна" І. Карпенка-Карого), Лимериха ("Лимерівна" Панаса Мирного).
Народився Михайло Туган-Барановський
(1865, с. Солоне Харківської обл. - 1919) - перший економіст східноєвропеєць, наукові теорії якого визнали зарубіжні вчені різних шкіл і напрямків. Його концепції стали підгрунтям розробленої Дж. М. Кейнсом теорії прогнозування ринкової кон'юктури. Один із засновників Національної академії наук України, міністр фінансів УНР. Автор близько 140 праць.