Учені: постійне навчання і саморозвиток – запорука здорових клітин мозку

02 червня 2014 о 13:31

Фахівці стверджують, що людині необхідно вчитися і навчатися чого-небудь протягом усього життя, тільки так можна зберегти здоровий глузд на довгі роки.

Вчені з Department of Psychology and Center for Collaborative Neuroscience at Rutgers ( США ) виявили, що нові клітини мозку в молодих щурів, які були успішні в навчанні, надалі вижили, тоді як такі ж клітини головного мозку в тварин, які не могли опанувати завдання, швидко відмирали. Час життя нейронів дослідники реєстрували за допомогою барвників.

Досліджуючи гіпокамп – частину мозку, пов’язану з процесом навчання, – після того, як щурі навчилися асоціювати звук з руховою реакцією, вчені виявили, що нові клітини мозку були ще живі в тих, які опанували завдання, тоді як нейрони у менш здібних щурів загинули.

Дослідники вважають, що результат експерименту свідчить про те, що масовість активних нейронів головного мозку, швидше за все, допомагає молодим тваринам раніше виходити з-під опіки своїх матерів і стикатися з небезпеками, проблемами та можливостями дорослого життя, ефективніше при цьому навчаючись і, відповідно, виживаючи.

Вчені поки що не повторили експеримент на головному мозку людей, проте вони впевнені, що результати їхнього дослідження можна екстраполювати на всіх тварин.

19 квітня

Мар’ян Крушельницький
1897 – український актор, режисер. Один із фундаторів українського театру.
Народився Марко Бараболя (Рознійчук Іван Федорович)
(1910, с.Ділове Закарпатська область - 1945) - український письменник-сатирик, «королем закарпатського гумору» називали його сучасники.
«Не сумуйте, полонини ! Засихайте, сльози! Зацвітайте, черемшини! Смійтесь, верболози» (Марко Бараболя)