Учені виявили дві нові групи крові

03 березня 2012 о 10:55

Учені з Вермонтського університету в США (University of Vermont) зробили революційне відкриття. Як з`ясувалося, крім усім відомих груп крові — I, II, III і IV — існують ще дві нові — Лангерайс і Джуніор.

Біологи вважають, що виявлення цих груп є «питанням життя і смерті» для деяких людей, пишеРБК з посиланням на Science Daily.

За словами керівника дослідження Брайана Балліфа, проблема несумісності крові типів Лангерайс і Джуніор при переливанні крові зустрічається досить рідко. Однак певні етнічні групи піддаються великому ризику. «Більше 50 тис. японців мають Джуніор з негативним резус-фактором і тому можуть зіткнутися з проблемами при переливанні крові і з несумісністю матері і плоду», — говорить Б.Балліф.

У співпраці з французькими та японськими колегами фахівці за допомогою мас-спектрометрії виявили два білки на поверхні еритроцитів — ABCB6 і ABCG2, які і визначають групу крові за типами Лангерайс і Джуніор. Ці білки відносять до транспортних білків (беруть участь у перенесенні метаболітів, іонів всередині клітини і з неї).

"До недавніх пір були ідентифіковані 30 білків, відповідальних за групу крові, але тепер їх число збільшилося до 32. Останнє подібне відкриття було зроблене 10 років тому. Обидва виявлених білки пов`язані зі стійкістю організму до протипухлинних препаратів, так що результати дослідження можна використовувати в поліпшенні методів лікування раку (зокрема, раку молочної залози) ", — коментує Б.Балліф. Далі команда вченого провела генетичні тести, що підтверджують зв`язок нових білків з формуванням систем крові Лангерайс і Джуніор.

Учений спільно з колегами продовжує дослідження. Він вважає, що існують ще 10-15 невідомих груп крові.

14 серпня

Іван Боберський
1873–український громадський діяч, педагог. Організатор сокільсько-січового руху, автор підручників з фізичного виховання молоді. Автор назви «Пласт». Голова товариства «Сокіл-Батько» (1908–1914), член Бойової управи Українських січових стрільців.
Перший Спас (Маковея, Медовий Спас)
«Дай, Господи, господарю многая літа, Многая літа — довгії дні! І жить йому довго — Спаса не гнівать, Спаса не гнівать — божих пчілок водить, Божих пчілок водить — ярий віск топить: Богу на свічку, господарю на щастя, Дому його на приріст, Малим діточкам на втіху!» (Народний заспів на Медовий Спас пасічникам)
Народився Андрій Покровський
(1862, м.Петербург, Росія – 1944)український військовий діяч, адмірал, головний командир портів Чорного та Азовського морів, Міністр морських справ Української держави.