Учені виявили дві нові групи крові

03 березня 2012 о 10:55

Учені з Вермонтського університету в США (University of Vermont) зробили революційне відкриття. Як з`ясувалося, крім усім відомих груп крові — I, II, III і IV — існують ще дві нові — Лангерайс і Джуніор.

Біологи вважають, що виявлення цих груп є «питанням життя і смерті» для деяких людей, пишеРБК з посиланням на Science Daily.

За словами керівника дослідження Брайана Балліфа, проблема несумісності крові типів Лангерайс і Джуніор при переливанні крові зустрічається досить рідко. Однак певні етнічні групи піддаються великому ризику. «Більше 50 тис. японців мають Джуніор з негативним резус-фактором і тому можуть зіткнутися з проблемами при переливанні крові і з несумісністю матері і плоду», — говорить Б.Балліф.

У співпраці з французькими та японськими колегами фахівці за допомогою мас-спектрометрії виявили два білки на поверхні еритроцитів — ABCB6 і ABCG2, які і визначають групу крові за типами Лангерайс і Джуніор. Ці білки відносять до транспортних білків (беруть участь у перенесенні метаболітів, іонів всередині клітини і з неї).

"До недавніх пір були ідентифіковані 30 білків, відповідальних за групу крові, але тепер їх число збільшилося до 32. Останнє подібне відкриття було зроблене 10 років тому. Обидва виявлених білки пов`язані зі стійкістю організму до протипухлинних препаратів, так що результати дослідження можна використовувати в поліпшенні методів лікування раку (зокрема, раку молочної залози) ", — коментує Б.Балліф. Далі команда вченого провела генетичні тести, що підтверджують зв`язок нових білків з формуванням систем крові Лангерайс і Джуніор.

Учений спільно з колегами продовжує дослідження. Він вважає, що існують ще 10-15 невідомих груп крові.

25 червня

Іван Крип’якевич
1886 –  історик, академік АН УРСР, професор Львівського університету, директор Інституту суспільних наук АН України.
Народився Віталій Русанівський
(1931, м. Харків - 2077) - український науковець, філолог, мовознавець-україніст і славіст, викладач.  Автор близько 350 праць із проблем сучасної української мови і історії, українського, слов'янського і загального мовознавства, історичної граматики, стилістики.
Народився Євген Попович
(1930, с. Межиріч Черкаської обл. - 2007) - український перекладач. Переклав твори Г. Беля, Е. М. Ремарка, Г. Е. Лессінга, Т. Манна, Е. Т. А. Гофмана, В. Гете, Г. Гейне та ін. австрійських, німецьких і швейцарських письменників; переклав  з німецької "Щоденники" О. Кобилянської.
Народився Іван Крип'якевич
(1886, м.Львів – 1967), український  історик. Автор ряду наукових досліджень про українську козацьку державність та діяльність Богдана Хмельницького, підручників з історії України. Інститут українознавства НАН України носить ім'я І.П.Крип'якевича.