chrome firefox opera safari iexplorer

Як захистити автомобіль від літньої спеки

28 липня 2014 о 19:38

Тріщини на лобовому склі і вигоріла фарба на кузові — з такими проблемами можуть зіткнутися автомобілісти в спеку.

Кілька простих правил допоможуть автомобілістам пережити спекотну погоду без неприємних наслідків, пише Gazeta.ua.

Вентиляція і кондиціонування

При високій температурі зовнішнього повітря одразу помітна погана робота кондикціонера в авто. Найчастіше причиною того, що кондиціонер погано охолоджує салон, є забруднення салонного фільтру. Як правило, фільтр салону змінюють кожні 15 тис. км пробігу, але краще робити це щороку перед початком літнього сезону.

Визначити сильне забруднення фільтру можна по неприємному запаху в салоні при увімкненій вентиляції.

Брудний салонний фільтр загрожує водієві і пасажирам тим, що під час поїздки вони вдихають повітря, насичене бактеріями, які поступово утворюються у випарнику кондиціонера і на фільтруючому матеріалі.

Крім того, в спекотну погоду варто пам'ятати про те, що не можна «глушити» автомобіль відразу після закінчення руху, якщо був увімкнений кондиціонер.Після зупинки машини варто почекати дві-три хвилини і тільки потім вимикати мотор. В іншому випадку система охолодження вийде з ладу через надмірно високий тиск у ній.

Охолодження салону

Не рекомендується вмикати кондиціонер відразу на повну потужність, якщо автомобіль довго стояв на сонці. Різкий перепад температур може, наприклад, привести до появи тріщин на лобовому склі в тому місці, де були сколи. Спочатку краще просто відкрити на кілька хвилин вікна, а вже потім, коли салон остудится, вмикати систему кондиціонування, поступово знижуючи температуру.

Не варто забувати і про здоров'я — лікарі рекомендують стежити за тим, щоб різниця температур на вулиці і в салоні автомобіля не була більше 10 градусів. В іншому випадку можна легко застудитися.

Гальмівна система

Ефективність гальмівної системи багато в чому залежить від якості гальмівної рідини. При літній експлуатації авто температура кипіння рідини повинна відповідати рекомендаціям виробника. Варто пам'ятати, що з часом гальмівна рідина поглинає вологу з повітря і її властивості втрачаються. Саме з цієї причини експерти рекомендують міняти гальмівну рідину перед початком літнього сезону.

Визначити проблему можна по педалі гальма, яка у випадку з поганою гальмівною рідиною стає більш м'якою, починає провалюватися. При такій поведінці гальмівної системи рекомендується зупиняти автомобіль переривчастими натисканнями на педаль.

Крім того, навіть якщо з гальмівної рідиною все в порядку, в спеку не варто без потреби вдаватися до частого різкого гальмування...

У цьому випадку колодки сильно перегріваються і їх поверхня в зіткненні з гальмівним диском не забезпечує необхідного ефекту. Визначити перегрів колодок також можна визначити по тому, що натискання педалі стає важче.

Лакофарбове покриття

У спеку може зіпсуватися і зовнішній вигляд автомобіля. Насамперед від високих температур і під впливом сонячних променів страждає лакофарбове покриття кузова.

Навіть незначне забруднення кузова машини призводить до того, що фарба починає вигоряти нерівномірно.

Тому в літній час рекомендується постійно підтримувати чистоту кузова. Однак лакофарбове покриття буде страждати в будь-якому випадку, якщо довго тримати автомобіль на сонці при температурі понад 30°C.

Заправка

У сильну спеку вкрай не рекомендується заливати паливо в бак «до країв». Під впливом високих температур паливо розширюється і може просочитися через бензобак. Якщо це станеться, то будь-яка іскра може стати причиною займання палива.

Речі і тварини в салоні

Припаркувавши автомобіль, необхідно прибрати з салону всі легкозаймисті предмети: запальнички, аерозольні балончики і т.д. Салон автомобіля, що стоїть під палючим сонцем, нагрівається настільки сильно, що такі предмети запросто можуть самозайматися.

Ну і, звичайно, треба пам'ятати, що якщо залишити тварину в закритому автомобілі, яка стоїть на сонці, то її серце може не витримати навантаження.

Розділи: Суспільство

23 грудня

Інші дати
Народився Степан Тимошенко
(1878, с.Шпотівка, Сумська область – 1972) – український вчений у галузі механіки. Автор фундаментальних праць з теорії опору матеріалів, теорії пружності та коливань. Один із організаторів і перших академіків Української академії наук. Основоположник школи прикладної механіки в США.
Розгорнути