Один з найбільших перевізників Києва «Союз-авто» вже підвищив ціни на проїзд до 5 грн на п'яти маршрутах: №№192, 180, 476, 485 та 529. У КМДА зараз розглядають документи з розрахунками від інших приватників, пише Сегодня.
В «Союз-авто» пояснюють, що підняли ціни на довгих маршрутах протяжністю до 21 км. «Це вимушений крок, але об'єктивний. Паливо подорожчало в 2 рази, шини — в 2 рази. Одне колесо коштувало 1400 грн, тепер 2800 грн. В тиждень ми купуємо як мінімум 40-50 коліс. Безпека пасажирів — насамперед. Ми подали розрахунки в КМДА, і нам їх погодили. На це пішло 3 тижні. Мало того, на деякі маршрути влада затвердили тариф у 6 грн. Але ми теж розуміємо, що і у людей зараз немає грошей, тому йдемо на компроміс, не підвищуючи до 6, а тільки до 5 грн», — пояснює директор «Союз-авто» Юрій Нестерчук.
За його словами, гроші потрібні не просто ремонт, а щоб підприємство хоч трохи могло розвиватися. «Тільки в цьому році ми відновили свій парк на 91 автобус. Всі нові машини на маршрутах №192, 180, 455, 513. А в наступному році плануємо замість „Богданів“ запустити великі автобуси», — говорить Нестерчук.
У КМДА кажуть, що не втручаються в економічну політику приватників, а лише перевіряють, обґрунтовані тарифи чи ні. «Зараз ми розглядаємо документи ще від трьох перевізників. На це може піти кілька днів. Тарифи, які вони пропонують встановити, це 4 грн, 5 грн і 6 грн. Найвищий — на тих маршрутах, довжина яких перевищує 22 км. Питання вирішується», — сказав в. о. директора департаменту транспортної інфраструктури Іван Шпильовий.
Подала нові розрахунки в КМДА компанія «Кийтранс-2005», яка обслуговує близько 20 маршрутів у столиці. У тому числі 14-кілометровий 223-й — від Південного вокзалу до вул. Туполєва, 417-й — з Новобіличів на Контрактову площу, довжиною більше 18 км. «Про нові тарифи будемо говорити, коли їх погоджують. Поки їздимо по старим», — говорять в компанії.
Також чекають вердикту від влади ФОП «Овчинникова» та ФОП «Гусак», які обслуговують більше 10 маршрутів. Тут швидше за все подорожчання торкнеться маршруту №242 — 24 км від Індустріального шляхопроводу до метро «Лісова». Зараз проїзд у ньому коштує 4 грн, а може стати 6 грн.
Експерти кажуть, що тарифи перевізників визначаються не тільки розрахунками, але і попитом пасажирів. «На тих маршрутах, які вже подорожчали до 5 грн, був проведений моніторинг. Там пасажирів не стало менше. Але якщо після підвищення ціни за проїзд пасажиропотік на тому чи іншому маршруті сильно впаде, перевізник буде змушений знизити ціну. Наприклад, було 4 грн, підвищили до 5 грн, а потім знову доведеться знизити хоча б до 4,5 грн. Корективи можуть бути внесені в будь-яку хвилину», — говорить голова міської організації роботодавців-перевізників «Столиця» Валерій Липецький.
Він вважає, що навіть після підвищення люди будуть користуватися маршрутками. «Людині вигідніше заплатити 5 грн і проїхати величезну відстань без пересадок, ніж скористатися кількома видами транспорту. Так вийде ще дорожче і довше. Особливо це відчувається після підвищення цін на проїзд в автобусах, тролейбусах і метро, яке планується на лютий», — пояснює Липецький.
Планують підняти ціни і перевізники поменше. Але там проїзд не подорожчає до 5 грн, а до 4 грн. «Ми хотіли підняти ціни вже з січня. Але, щоб не псувати людям свято, почекаємо до лютого і підвищимо тарифи разом з комунальним транспортом. Наприклад, зараз у нас ціна на маршруті №442 — 2,5 грн, №442-Д — 3 грн. А буде, імовірно, 4 грн», — сказав директор «Политехавто-Б» Микола Бацан.