Організація з економічної кооперації та розвитку (OECD), яка працює над покращенням економічного та соціального добробуту людей у всьому світі, опублікувала глобальний рейтинг якості шкіл світу, базований на тестах з математики та науки.
За словами директора з освіти Андреаса Шлейхера OECD, це перший раз, коли було проведено такий масштабний аналіз якості освіти у світі.
“Ідея полягає у тому, аби надати можливість бідним і багатим країнам порівняти себе, виявити слабкі та сильні сторони, щоб побачити те, що довгострокові економічні переваги від поліпшеної освіти у школі, можуть бути доступними для них також”, – каже він.
Перші позиції рейтингу очолили країни Азії: Сінгапур, Гонконг, Південна Корея, Японія та Тайвань. Шоста сходинка – Фінляндія, сьома – Естонія, восьма – Швейцарія, дев’ята – Нідерланди, десята – Канада.
“Якщо ви навідаєтесь до класів у Азії, ви побачите вчителів, які працюють із кожним студентом, щоб домогтися успіху. Там багато суворості, багато уваги і узгодженості”, – каже Шлейхер.
За його словами, ці країни дуже інтенсивно залучають найбільш талановитих вчителів до найскладніших класів. Тож кожен студент має доступ до відмінних викладачів.
Україна – на 38-ій позиції. Наші сусіди – Словаччина – 37-е місце та Ізраїль – 39-та позиція. Остання п’ятірка виглядає так: 72-е місце Оман, 73-е Марокко, 74-е Гондурас, 75-е Південна Африка, 76-е Гана.